Recenze: Démon z Hex Hall

září 13, 2012

Český název: Démon z Hex Hall
Originální název: Demonglass
Autor: Rachel Hawkins
Série: Hex Hall 2
Počet stran: 248

Anotace: Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L´Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského – a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit... Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat L´Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano?

---

Sophie, která na nakonci prvního dílu zjistila, že je démon, jede na prázdniny ke svému otci. Neustále si ale musí říkat, že její zamilovanost do Archera je jen krátkodobá záležitost. Vyklubal se z něj totiž stoupenec L´Occhio di Dio a pokusil se ji zabít. Navíc se potřebuje vzpamatovat z útoků na své spolužačky – čarodějnice.

Tentokrát se děj knihy neodehrává na škole ale na anglickém venkově v domě jejího otce, z kterého se vyklubal samotný šéf Prodigia. V domě se Sophie s Jennou setkávají s dalšími obyvateli – démony. Ti ale své schopnosti používají trochu jinak než by si Sophie myslela. Přivedou ji do pořádného průšvihu, kdy je málem ohrožen její život a zjistí, že má L´Occhio di Dio o ní neutuchající zájem. Nedozví se to od nikoho jiného než od Archera. V Sophii potom probíhá jakýsi vnitřní boj, jestli Archerovi věřit nebo ne, jestli ho stále miluje nebo ne.

Navíc v tomhle díle dostává větší roli Cal, který pracuje na Hex Hall jako školník či správce a díky svým schopnostem dokáže uzdravovat. Stanou se Sophii přáteli a navíc je poutá jedna kdysi dávno uzavřená dohoda.

Stejně jak u prvního dílu, tak i tady děj slušně rychle odsejpá. Navíc má tenhle díl pěknou a jednoduchou obálku. Celkově má celá série velmi vydařené obálky a nakladatelství Knižní klub je ponechává původní. Kniha je chytlavá, zábavná a vtáhne vás do děje. Nechybí tu žádné prvky, které mě tolik bavili u prvního dílu. Hlavně ty zvraty a akční části si zase užijete.

Knihu byla dobrá, přečetla ji zase na jeden zátah. Moc mě pobavila a na konci dosti překvapila, takže jsem zvědavá, co si autorka vymyslela v závěrečném dílu. U nás ho najdete na pultech knihkupectví v září pod názvem Bitva o Hex Hall.