Recenze: Pasti ze záhrobí

Český název: Pasti ze záhrobí
Originální název: Grave Surprise
Autor: Charlaine Harris
Série: Harper Connelly Mysteries 2
Počet stran: 336
Nakladatelství: Baronet

Anotace: Harper Connellyová je dívka nadaná zvláštní schopností odhalovat místa, kde spočívají těla mrtvých osob, a určovat, jakým způsobem zemřeli. Neumí však určit, kdo zavinil jejich smrt. Na starém hřbitově v Memphisu vycítí tělo, které leží v nesprávném hrobě. Postupně vyjde najevo, že jde o ostatky oběti únosu – dvanáctileté pohřešované dívky Tabithy Morgensternové, kterou se Harper neúspěšně snažila najít už o dva roky dříve v Nashvillu.
Policie usoudí, že Harper a její nevlastní bratr bratr Tolliver, který je sestřiným spolupracovníkem a zároveň osobním strážcem, jsou do zločinu nějak zapleteni. Ve snaze očistit své jméno se oba mladí lidé pouštějí do pátrání po skutečném vrahovi na vlastní pěst.

---

Ve druhém dílu série Harper Connelly Mysteries se Harper a její bratr Tolliver znovu ocitají na hřbitově. Tentokrát v Memphisu, kam je pozval profesor zdejší univerzity. Ten se snaží svým studentům ukázat, že paranormální věci neexistují, ale s Harper moc neuspěje. Harper chodí od jednoho hrobu k druhému a prokazuje identity všech mrtvých. U jednoho se ale zasekne - v hrobě totiž neleží jedna, ale dvě mrtvá těla.

Se svou schopností najít a zjistit identitu mrtvých,se Harper dozví, že tělo navíc je Tabitha, dívka, kterou hledala před dvěma roky. Ta zmizela ze zahrady svých rodičů a když vyšetřování bylo neúspěšně uzavřeno, rodiče si zavolali na pomoc Harper. Po dvou letech se případ znovu otevírá a zrovna v městě, kam se Tabithyni rodiče přestěhovali potom, co vzdali naději v nalezení jejího těla.

Pasti ze záhrobí je dobrá a oddechová detektivní kniha. Příběh plyne rychle, plynule, bez zbytečných zastávek. Hlavní postava Harper je sympatická. Nevyrostla v moc dobrém prostředí a když ji bylo patnáct, zasáhl ji blesk. Od té doby dokáže najít mrtvá těla a taky zjistit příčinu jejich smrti. Když jsou její matka a nevlastní otec zavřeni, rozhodne se se svým starším nevlastním bratrem Tolliverem odjet a zúročit svoji nově nabytou schopnost. Během let se z nich stala sehraná dvojice a častokrát čtenáři přijde jejich vztah jako něco víc, než vztah bratra a sestry.

Jinak příběh to byl zajímavý a čtenáři detektivních románů si přijdou asi nejvíc na své. Pokud trochu zapřemýšlíte, tak vraha můžete velmi snadno objevit dřív, než dočtete knihu. A někdy je to rozuzlení opravdu překvapující. Série má pak další dvě pokračování.