Recenze: Tygrovo prokletí

Originální název: Tiger's Curse
Autor: Colleen Houck
Série: Tygří sága 1
Počet stran: 408
Nakladatelství: CooBoo

Anotace: Vášeň. Sudba. Čest. Byli byste ochotni to dát na misky vah, abyste mohli změnit svůj osud?
Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co jí čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy.

---

Kelsey, která žije u svých pěstounů, právě dokončila školu, chystá se na vysokou, a tak si hledá na léto brigádu. Najde inzerát na brigádu v cirkusu a práci vezme. Na dva týdny se tedy stane novým členem cirkusového osazenstva a dostane na starosti krmení bílého tygra Dhirena. Tygr ji od samého začátku fascinuje a častokrát tráví svůj volný čas v blízkosti jeho klece a předčítá mu ze svých oblíbených knih.

Na konci brigády dostane velmi zajímavou nabídku od pana Kadama, který má tygra převést zpátky do Indie. Chce aby ho Kelsey doprovázela. Kelsey neváhá ani chvilku a během pár dní se jí život totálně obrací. Dostává se do Indie a taky se dozvídá o prastaré indické kletbě. Ren totiž není jen tak obyčejný tygr, je to zakletý princ a požádá Kelsey o pomoc se zlomením kletby.

Musím říct, že má autorka trochu zvláštní styl psaní. Chvíli mi trvalo, než jsem se do knihy začetla, ale pak už to šlo velmi rychle. Z knihy jde poznat, že má autorka velké znalosti co se týče indické mytologie, protože celá kniha z nich čerpá.

Postava Kelsey mi ze začátku přišla taková normální a pohodová, ale ke konci knihy mě začala trochu štvát, především svými názory a pohledy na danou situaci. Prostě nakonci jsem měla chuť ji praštit a říct ji, ať se už konečně vzpamatuje. Ren už byl o něco lepší a zajímavější. Líbílo se mi, jak autorka dobře popsala jeho tygří a lidskou podstatu. Do děje se zamotal i jeho bratr Kišan, ale ten v prvním díle nedostal moc prostoru.

Tygrovo prokletí se ale povedlo a jsem zvědavá na další pokračování. Druhý díl Tygrova stezka u nás už vyšel a další tři díly snad brzo zavítají na našich pultech. Ještě musím pochválit obálku, ten bíly tygr a celkově celá grafika je vážně povedená.