Recenze: Drakie - Útěk

Český název: Útěk
Originální název: Firelight 2 - Vanish
Autor: Sophie Jordan
Série: Drakie 2
Počet stran: 264
Nakladatelství: CooBoo

Anotace: Jacinda vyzradila tajemství svého drakijského kmene, aby zachránila chlapce, kterého miluje. Převtělila se kvůli němu před lidmi, a tak porušila jedno z nejpřísněji dodržovaných pravidel. Teď se ale musí ke kmeni vrátit, s vědomím, že Willa možná už nikdy neuvidí. Will má zastřenou paměť a jeho vzpomínky na onu osudnou noc a slib, který Jacindě dal, jsou zřejmě ty tam. Za své prohřešky a za to, že z drakijského města utekla, ale hlavně proto, že se zamilovala do lovce draků, Jacinda přichází o výsadní postavení i o nejlepší kamarádku Azurku. Cítí se strašně osamělá a začíná pochybovat o tom, jestli přece jen nedělá chybu, když se vzpírá kmenovým pravidlům, a jestli by se jim neměla nakonec podrobit. Přesto se upíná k naději, že na ni Will úplně nezapomněl, najde ji a zase budou spolu. Může se její přání splnit a bude schopná případně s Willem odejít a všeho se vzdát?

---

Útěk je název druhého dílu série Drakie. Jacinda, která vyzradila tajemství svých druhů před lidmi, je odvezena zpátky domů. Po cestě je ale doženou lovci a k překvapení všech se Jacindino dvojče Tamra poprvé v životě převtělí. Stane se z ní mlhotvorka, jedna z nejvzáčnějších drakií, která dokáže donutit lidem zapomenout.

Jejich návrat do kmene není ale moc vítaný. Jacindy si nikdo nevšímá a všechna pozornost je věnována Tamře. I Cassian, který od začátku usiloval o Jacindu, se teď více věnuje její sestře než ji. Za to ale jeho bratranec ji neustále namlouvá, že brzo budou spolu. Nejvíc ale Jacindu zasáhne, že její nejlepší kamarádka Azurka je na ní tak nazlobená, že ji ignoruje a nemluví s ní. Cítí se osamělá jak nikdy v životě a neustále myslí na Willa, který má zastřenou paměť a nepamatuje si na ni...

Druhý díl Drakie je hodně oddechová četba a přečtený jsem ho měla během pár hodin. Je trochu jiný a možná i trochu slabší jak první. Možná to je ale tím jiným prostředím. Prakticky skoro celá kniha se odehrává v kmeni drakiů. A už tu není tolik Willa. Naopak na scéně se více ukazuje Cassian, který sice vypadá, že ho zaujala Tamra, ale pořád něco cítí k Jacindě.

Tamra, která v předchozím díle byla spíše za otravnou sestru, dostala více prostoru a více se projevila její povaha. I přes to, že všichni věřili, že je zakrnělou drakiií a nikdy se nepřevtělí, tak nakonec všechny překvapila.

Kniha se četla vážně dobře, ale zase moc rychle, takže brzo jsem neměla co dělat. Je plná zvratů a nečekaných situací. Bude zajímavé jak autorka trilogii ukončí. Třetí a poslední díl s názvem Návrat vyjde u nakladatelství CooBoo v dubnu.