Recenze: Hunger Games. Síla vzdoru

dubna 14, 2013

Český název: Hunger Games. Síla vzdoru
Originální název: The Hunger Games. Mockingjay
Autor: Suzanne Collins
Série:  Hunger Games 3
Počet stran: 340

Anotace: Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Proti všem očekáváním, přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká...

---

A je to tady. Konec! Konec pro mě geniální a neskutečně emotivní série. Po dočtení jsem fakt nevěděla co mám dělat, jestli ještě víc brečet nebo se někam zahrabat a užírat se v depce. Tak moc mě ten konec zasáhl a čím víc tu knihu čtu, tím to víc prožívám. Tohle se mi stává opravdu jen u málo knih. Možná je to tím, že při prvním čtením mě některé věci unikly a teďka si jich více všímám.

Příběh pokračuje tam kde skončil druhý díl. Katniss je zachráněna a odvezena do Třináctého kraje, kde se zotavuje ze svých zranění. Obyvatelé Třináctého kraje začínají pomalu plánovat svržení Kapitolu a k tomu by jim nejvíc pomohl jejich symbol - reprodrozd. Katniss ze začátku nechce roli přijmout. Nakonec tuto roli bere, ale ne zadarmo. Vymyslí si hned několik podmínek, které ji prezidentka Coinová veřejně přislíbí. Duševně na tom Katniss není moc dobře. Bere na sebe vinu za vyhlazení Dvanáctého kraje a taky to, že uvězněného Peetu mučí především kvůli ní, aby ji zlomili.

Z Katniss se stane reprodrozd, natáčí proklamy na vzbouření povstalců a objíždí zdemolované kraje. Jedna z velmi smutných scén je, když se dostaví do Osmého kraje a navštíví nemocnici plnou zraněných a umírajících. Sotva pak odejde, tak je nemocnice zničena bombami. Nebo když se Katniss připravuje na natáčení a objeví svůj přípravný tým zavřený a týraný hladem. Co ji zasahuje ještě víc, je zjištění, že Cinna je opravdu po smrti.

Ano, Katniss to nemá v tomhle díle vůbec lehké. Když pak dostanou Peetu ze spáru Kapitolu, zjištění, že ho přeměnili a chce ji zabít, ji uvrhá do té nejhlubší deprese. Stane se z ní totální troska a tou už zůstane až do konce. Kdo by se jí ale divil, že potom všem co se událo, už nikdy nebude v pořádku. Ale i přesto všechno je odhodlaná bojovat až do konce a dojít svému slibu, že zabije Snowa. Katniss je prostě neskutečná a patří mezi mé top knižní postavy. Téměř zlomili, ale ona vstala a šla dál.

Síla vzdoru je skvělá kniha. Je hlavně plná emocí, protože autorka tam hazí jednu "bombu" za druhou - když zahyne jeden, za chvíli už umírá další anebo si připraví nějakou brutální scénu. Nejvíc mě ale dostal konec. Že autorka nechá zemřít tuhle postavu, jsem vážně nečekala a vyvolalo to u mě doslova malý záchvat pláče, kdy jsem chtěla knížku prohodit oknem.

Hunger games je......je to prostě Hunger games a myslím, že se objeví jen velmi málo knih, které této sérii budou šlapat na paty. Je to závislost a je to doslova emocionální smršť.