Recenze: Prohnaný

Český název: Prohnaný
Originální název: Hounded
Autor: Kevin Hearne
Série: Kroniky železného druida 1
Počet stran: 272
Nakladatelství: Laser Books

Anotace: Atticus O’Sullivan, poslední druid, si poklidně žije v Arizoně, provozuje okultní knihkupectví a ve volném čase na sebe bere zvířecí podobu a vyráží na lov se svým irským vlkodavem. Sousedé a zákazníci ho znají jako pěkného potetovaného jednadvacetiletého Ira – ale ve skutečnosti nemá jednadvacet let, ale jednadvacet století. Nemluvě o tom, že čerpá sílu ze země, oplývá břitkým rozumem a nosí ještě břitčí meč známý jako Fragarach neboli Odpovídač.

Po tom však touží jeden pořádně naštvaný keltský bůh, který prohání Attika po celá staletí. Nyní ho konečně vystopoval a Atticus bude potřebovat všechnu svoji sílu a k tomu pomoc svůdné bohyně smrti, upířího a vlkodlačího právníka, sexy barmanky a trochu toho starého dobrého irského štěstí, aby se mu podařilo nakopat pár keltských zadků a zachránit si krk.

---

Ke knize Prohnaný jsem se dostala náhodou, přes jeden blog. Dřív jsem o sérii Kroniky železného druida neslyšela. A jelikož anotace zněla zajímavě, tak když jsem knihu objevila v knihovně, tak jsem se do ní pustila. Příběh je to docela neobvyklý a to se v dnešních knihách najde málokdy. Hlavní postavou je druid Atticus, který žije v Arizoně, má knihkupectví a když potřebuje, tak loví se svým psem. A většinu svého života se snaží nepřijít o krk.

Atticus žije už několik století a v současnosti si hraje na vysokoškolského studenta. Užívá si relativní klid, ale jak sám mohl tušit, dlouho to nevydrží. Jeden dosti naštvaný bůh Aengus Óg ho vypátrá a požaduje, aby mu vrátil to, co mu kdysi dávno Atticus sebral - meč Fragarach. Atticus tak musí spojit síly s čarodějnicemi, kterým ale nikdy moc nedůvěřoval. Ale bitva je bitva a moc šancí nemá.

Autorův styl psaní mi ze začátku moc nesedl, ale zvykla jsem si a pak jsem se do knihy začetla. Děj se odehrává v současnosti, ale prolíná se v něm hodně magie a postav z bájí a pověstí. Kniha je ale plná akce a děj prostě jede a nezastavuje. Jedna bitka skončí a na další kapitole začíná další, takže kolikrát nemá Atticus čas vydechnout. A Attica si oblíbíte. Je trochu jiný než typický hrdina. Chová se přesně na dobu, v které žije, je drzý a chová se jak správný "vysokoškolák".

Prohnaný patří mezi urban fantasy, ale není to typická urban fantasy a to mě na ní baví. Kniha je plná nestvůr, bohů a keltské mytologie. Autor vymyslel hodně zajímavou sérii, která se může postupem času vyvinout v něco fakt skvělého. Takže jsem zase zvědavá na další díl a jak to bude celé pokračovat.