Recenze: Polibek pro Annu

května 19, 2013

Český název: Polibek pro Annu
Originální název: Anna and the French Kiss
Autor: Stephanie Perkins
Série: Polibek pro Annu 1
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo


Anotace: Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…

---

Hlavní postavou knihy je sedmnáctiletá Anna, která je donucena díky svým rodičům odcestovat na rok do Francie a studovat na zdejší škole. Anna tohle rozhodnutí nese velice těžce, ale kdo by se ji divil. Na rok musí opustit svoje město, školu a především přátele. Navíc neumí ani jedno slovo francouzsky.

Dostane se na školní internát v Paříži, kam jezdí většinou děti z amerických rodin. Aby přežila celý ten rok, musí si najít nové přátele a zapojit se do nového kolektivu lidí. Naštěstí ji to netrvá příliš dlouho a kromě nových přátel poznává i velmi zajímavého kluka Étienna, který se honosí přezdívkou St. Claire.

Polibek pro Annu je pro mě docela netypická kniha na čtení. Není to žádná drsná fantasy, ale romantický příběh pro holky. A já tenhle druh knih skoro vůbec nečtu, ale poté, co jsem si četla tolik vychvalovaných recenzí, tak jsem si řekla, že proč to nezkusit. A kniha mě hodně překvapila. Sice to byl typický a předvídatelný příběh, tak z něj autorka udělala něco zajímavého, co jinde nenajdete.

Postavu Anny jsem si hodně oblíbila, je to prostě obyčejná a normální holka, která žije po rozvodu rodičů s matkou a jelikož je její otec dobře placeným spisovatelem knih, tak si to odpíská tím, že ji pošle na studium v zahraničí. A Étienne...Étienne mě dostal svým britských přízvukem. Miluju totiž britskou angličtinu a tím pádem i britský přízvuk. Jinak je to vtipný kluk, který nemá rád výšky a je naneštěstí zadaný.

Knižku jsem ale přečetla v poměrně krátké chvíli a docela mě i mrzelo, že tak brzo skončila. Příběh byl totiž zajímavý a čtivý, postavy byli dostatečně reálné a pak, všechno se to odehrávalo v moji milované Paříži...Koho zaujmula kniha od  Stephanie Perkins, tak se může těšit, protože nedávno vyšlo volné pokračování s názvem Lola a kluk od vedle.

"Ty se musíš líbit každému chlapovi, kterému to funguje v kalhotách." Na obou stranách nastane šokovaná pauza.
"Samozřejmě proto, že jsi tak inteligentní. A vtipná. Ne že bys teda nebyla atraktivní. Protože jsi. Atraktivní. Ó, do prčic..."


You Might Also Like

0 komentářů