RC Review: Smrt u archanděla

Autor: Petra Neomillnerová
Série: Tina Salo 4
Počet stran: 222
Nakladatelství: Brokilon

Anotace: Kdo spí v kostele Svatého Michaela archanděla? V okolí odsvěceného kostela umírají turisté a Tinu opouštějí přátelé. Horké léto v rozpálené Praze přinese mnohým netušenou bolest.

---

Další příběh upírky Tiny Salo se odehrává především u kostela Svatého Michaela, kde se stala série podivných vražd. Tina, která nemá nic moc na práci a díky tomu, že Bér byl odklizený do Německa, nemá přístup k žádným případům. Proto se záhadných vražd, při nichž lítají hlavy, s radostí chytne. Díky tomu se seznámí s policajtkou Marii Brutákovou, která ji ze začátku leze dosti na nervy, ale pak najdou vzájemnou spolupráci. Nebyla by to ale Tina, aby kromě vyšetřování neřešila taky něco jiného. Na dveře ji totiž pořád klepe Dyre.

I další kniha z prostředí upírské Prahy je plná drsných scén, akce a záhad. Do vyšetřování se zapojí i Tinin otec Dyre, když ji pomáhá dostat Béra zpět do Prahy. Ale jak Tina tušila od začátku, spolupráce nebude zadarmo a teď záleží jen na ni, jestli ji to stojí za to. Kromě problému s "milujícím" tatíčkem zjistí i nemilou pravdu o minulosti svého milence Kaye.

V knize se objevuje výrazná nová postava a to policajtka Marie. Tina si z ní snaží udělat druhou verzi Béra, ale když se do toho vloží Tinin otec, jde všechna její práce do kytek. Dyre se snaží vnutit všude, kde to jde a především nutí Tinu přijmout post vůdce Prahy a zbavit se Timoteje. Stále taky zastává myšlenku, že by upíři měli vládnout všemu a krmit se kdekoliv a kdykoliv.

Smrt u archanděla je další z odlehčených upírských detektivek. Petra Neomillnerová sází opět na akční scény, kterým nechybí pořádná realističnost, takže nechutných detailů nebudete ušetřeni. Sexuálních narážek a drsného až vulgárního, ale vtipného slovníku si užijete dosytosti. Oblíbenci Tiny Salo si přijdou na své.

"Jdu se najíst," řekne důstojně a přesune se k lednici. Padnu obličejem do polštářů. Pohádali jsme se, on se teď nalije krví a já si na obličej napatlám masku. Jsme tuctový pár, který nakonec usne před televizí.
"Chceš taky?" nabízí mi Kay pytlík s krví. Ještěže to nejsou brambůrky.

Děkuji nakladatelství Brokilon za poskytnutí recenzního e-booku.