RC Review: Spoutaní

června 27, 2013

Český název: Spoutaní
Originální název: Blood Ties
Autor: Gabriella Poole
Série: Temná akademie 2
Počet stran: 272

Anotace: Před začátkem nového semestru se Darkova akademie stěhuje do New Yorku. Cassie už není jen nováčkem, který jen tápe. Stala se silnou osobností, odhodlanou skrýt svá tajemství. Poté, co byla přijata mezi Vyvolené, se musí vyrovnat se svými neuvěřitelnými schopnosti. Její láska ji přivádí do nebezpečí a zlovolný duch v jejím nitru získává stále větší moc. Zvládne se Casiie postavit mocným silám a nenávisti? Zachrání své přátele od strašlivého osudu, anebo je zahubí, aby spasila sama sebe?
Kdekoli se objeví Darkova akademie, tam je smrt nablízku..

---

Na Darkově akademii začíná nový semestr a Cassie Bellová už není zmateným nováčkem jak bývala. Patří teď mezi Vyvolené a chtě nechtě musí přijmout ducha, který sídlí v jejím těle. Rituál ale neproběhl tak, jak měl a Cassie se začíná měnit. Nikdo ale neví, jaké následky změna bude mít. Dokáže se Cassie postavit zlým silám a ochránit své přátelé?

Cassie a její přátelé se stěhují na nový semestr do New Yorku. Škola má totiž ve zvyku, se každé nové pololetí přemístit do jiné země. Oproti předchozímu semestru se Cassie necítí jako vyvrhel a protože zná tajemství Vyvolených, dostává se ji lepšího zacházení. Její kamarádka Isabella zase zběsile nakupuje a Cassie prožívá první lásku s Ranjitem. Jejich vztah ale není ideální, protože se Cassie musí vyrovnávat se změnami, které se v jejím těle dějí. Starosti ji dělá především krmení, které musí jako Vyvolená pravidelně podstupovat.

Druhý díl série Temná akademie navazuje přímo na předchozí. Oproti předchozímu je ale více zaměřený na myšlenkové pochody hlavní hrdinky Cassie. Její osoba se od nástupu do školy hodně změnila. Nejen, že její tělo hostí cizího ducha, který k ní neustále promlouvá a navádí ji ke zlým myšlenkám. Musí se kromě toho vyrovnat se změnami, jako je nadměrná síla, změny nálad a také krmení. Právě krmení ji dělá nejvíce starost a bojí se, že by mohla někomu ublížit. Především své kamarádce Isabelle, která se nabídne jako dobrovolný zdroj lidské energie.

S hlavní zápletkou se setkáme až v samotném závěru knihy, kdy se na scénu vrátí jedna ze studentek. Kateřina už od začátku usilovala o to, dostat Cassie ze školy, ale tentokrát si na pomoc přizve svou matku. Aby se Cassie zabili, jsou schopné jít až přes mrtvoly. Ani jedna ale nepočítala s tím, že Cassiiny schopnosti se vyvinuli jinak, než u ostatních Vyvolených.

Příběh má originální námět, ale autorka ho plně nevyužila. Zaměřila se spíše na pitvání hlavní hrdinky, z které se začala stávat ukňouraná holka, která se chvíli chová jako největší zlatíčko a pak jako pomstychtivá mrcha. Když se Cassie i ostatní studenti snaží být vtipní, tak to vůbec vtipný není. Některé dialogy byli totiž nelogické a nehodili se pro danou věkovou skupinu. Závěrečnou a trochu akční scénu autorka mohla více rozpytvat a věnovat ji více prostoru. Celkově totiž vyzní, jakoby ji autorka narychlo sepsala.

Spoutaní je nedokonalá a průměrná četba, kterou ocení především čtenáři prvního dílu. Autorčin styl psaní je občas čtivý, ale na druhou stranu zase moc protáhlý a sklouzává k nudě.  Málo děje, málo zajímavých scén a více a více otravnější hrdinka. Tím by se dala celá kniha shrnout.