Knihy měsíce - Červenec 2013

srpna 01, 2013


Na spoustě blogů, která ráda čtu, je měsíc co měsíc něco jako knižní shrnutí - která kniha byla nejlepší, která nejhorší apod. Něco jsem viděla na Knižním doupěti, něco u Rodaw, VeEee nebo Kath. Prostě se mi to líbí, a tak se ráda do toho také zapojím. Trochu jsem kvůli tomu i čarovala ve photoshopu.

Za měsíc červenec jsem přečetla celkově 11 knih, což je dohromady 3259 stran

Nejlepší kniha
Pouštní kopí (Démonský cyklus 2) - Peter V. Brett

K tomuhle není co dodat. Peter V. Brett prostě napsal něco neskutečnýho a originálního a skvělýho. Knihu jsem četla jedním dechem, opravdu mě dostala, stejně jako první díl. A ano, čeká na mě doma pokračování a jsem zvědavá, zda bude stejně dobré, jako předchozí díly. Kdo tuhle sérii ještě nečetl a má rád epické fantasy příběhy, tak běžte určitě do toho.




Nejslabší kniha
Never Too Far (Too Far 2) - Abbi Glines

Knihy od Abbi Glines nejsou moc náročný. Jsou to převážně oddychovky, u kterých člověk vypne mozek a nepřemýšlí. U série Too Far to platí několikanásobně. První díl byl takový miloučký a slaďoučký. No a druhý díl byl to samé, ale tak dvakrát třikrát tolik. A to už i na mě bylo dost. Myslím si ale, že některé čtenáře tento druh knih bude bavit, ale pro mě to asi není. Mám radši knihy ve stylu Pouštního kopí nebo Pilířů světa. Někdy mi ale občas hrábne a já sáhnu po knihách typu Abbi Glines.



Největší překvapení
Hvězdy nám nepřály - John Green

Na tuhle knihu jsem se opravdu těšila, ale zároveň jsem se jí i bála. Hlavně kvůli zpracování. Knihy tohoto typu jsou hodně citlivé a bolestivé. Je to smutná kniha, ale k mému opravdovému překvapení jsem se u ní i bavila a smála se. Ten příběh je totiž krásný, poutavý a i když každý tuší, jak skončí, tak by každý chtěl možná zažít zlomek toho, co Hazel a August.



Největší zklamání
The Vincent Boys (The Vincent Boys 1) - Abbi Glines

Po té co jsem přečetla dva díly série Too Far jsem zkusila i Vincent Boys. Mnozí o ní psali, že je lepší jak Too Far. Mě ale přišla skoro stejná. Jen se změnila jména postav, trochu děj a prostředí. Tohle teda bylo pro mě docela zklamání, ale zase ne nijak drastický. Popravdě jsem ani nevěděla pořádně, jakou knihu sem zařadit a tahle mi přišla dostatečně vyhovující.



Nejvtipnější kniha
Pilíře světa (Meč pravdy 7) - Terry Goodkind

Zařadit tuhle knihu do nejvtipnější, je asi vtip sám o sobě. Pilíře světa jsou ale místy velmi vtipné, hlavně jsem se kolikrát smála u myšlenkových pochodů postavy Jennsen. Ne že by to byla naivní a hloupá husička. Jen není úplně světaznalá a hlavně je nedůvěřivá. Našla bych i více příkladů, ale nebudu tady spoilerovat. Prostě si to musíte přečíst a rovnou celou Goodkindovu sérii Meč pravdy.



Nejnudnější kniha
The Vincent Brothers (The Vincent Boys 2) - Abbi Glines

Podle mě naprosto zbytečné pokračování nudné série. Ale to by nebyla Abbi Glines aby nepsala milion dalších pokračování. Kniha mě opravdu nudila a hlavní postavy z prvního dílu mě doslova iritovali. Kdyby je autorka úplně vynechala, nestěžovala bych si. 





Nejhezčí obálka
Muži, kteří nenávidí ženy I - Leonardo Manco, Denise Mina, Andrea Mutti

Původně jsem chtěla opět vybrat Pouštní kopí, nakonec jsem ale vybrala komiks Muži, kteří nenávidí ženy. Komiksy čtu ráda a tenhle patří mezi ty, kteří mají nejlépe zpracovanou grafiku. I kvalitu tisku musím vyzdvihnout, opravdu to na té knize bylo vidět, jak si s ní pohrály. Osobně bych knihu ale doporučovala těm, kteří mají za sebou buď knižní nebo filmové zpracování.



Nejhorší obálka
Studie v šarlatové (Sherlock Holmes 1) - A. C. Doyle

Titul nejhorší obálka dostane bohužel kniha Studie v šarlatovém. Je to už poměrně starší vydání a i kniha vznikla před několika lety. Není se teda čemu divit. Příběh je ale přesto zajímavý a kdo má rád detektivky z minulosti, tak určitě doporučuju A.C. Doyla.





A tady všechny přečtené knihy:



You Might Also Like

0 komentářů