Recenze: Krvavá horečka

Český název: Krvavá horečka
Originální název: Bloodfever
Autor: Karen Marie Moning
Série: Horečka 2
Počet stran: 360
Nakladatelství: Jota

Anotace: „Bývala jsem obyčejná holka, jakých na ulici potkáváte tucty, ale to se jedné noci v Dublinu změnilo, když jsem uviděla svého prvního Danana a dostala se do smrtelně nebezpečného světa Nesmrtelných a dávných tajemství…,“ říká hlavní hrdinka knihy Krvavá HOREČKA, jež je pokračováním nedávno vydaného prvního dílu Temná HOREČKA.

MacKayle Laneové zabíjí sestru a ona se rozhodne vypátrat jejího vraha. Netuší ale, že se tím současně vydává na dlouhou cestu plnou záhad, nebezpečí a také nelehkého sebepoznání. Seznamuje se s dvěma tajemnými muži, bohatým a nepřístupným knihkupcem Jerichem Barronsem a pro pozemské ženy neodolatelným dananským princem V’lanem, jenž jí nabízí pomoc. Chce-li přežít a dobrat se pravdy o sestřině smrti, musí dovedně využívat oba průvodce, jimž sama nedokáže věřit, a především najít Sinsar Dubh – milion let starou knihu černé magie ovládající svět nesmrtelných i smrtelných bytostí. Stínová říše Dananů dlouhá tisíciletí nerušeně existovala vedle světa lidí. Nyní ale zeď, která je dělila, mizí a Mac zůstává osamoceným bojovníkem za záchranu svého druhu.

---

Z Temné horečky jsme se přesunuli do Krvavé a osudy MacKayly Laneové se ještě více přiostřují. Mac už tuší, kdo stojí za vraždou její sestry, ale tajemnou knihu Sinsar Dubh stále najít nedokáže. Už jednou se dostala do její blízkosti, ale okamžitě ztratila vědomí. Až takovou mocí kniha vládne. Spolu se svým šéfém Barronsem proto dál pátrájí po dalších dananských věcech a cestu jim čím dál častěji kříží i dananský princ V'lan, který se nebezpečnou knihu snaží získat pro svou královnu. Co Mac děsí nejvíce, je čím dál více objevujících se Stínů ve světě lidí.

Krvavá horečka je povedené a podle mě ještě lepší pokračování celé série. V Temné horečce jsem se se vším seznamovala a zvykala jsem si na někdy delší popisy a komentáře hlavní postavy. Teď už mi tolik nevadili a díl jsem si užívala. Děj plyne dál a dál, přímo navazuje na ukončení v první knize. Oproti prvnímu dílu se ale v tomto stane poměrně méně zajímavých událostí.

MacKayla prošla už během prvního dílu výraznou změnou. Její naivitu a občasnou sobeckost už byste marně hledali. Stala se z ní dospělá žena, která se žene za svým cílem a to pomstít svou sestru. Sice občas zavzpomíná na starou Mac a její nehtíky, ale to ji každý promine. Změna, kterou prodělala, je na tak krátkou dobu drastická. Kdo mě štval po celý díl, byl její spolupachatel Barrons. A to jen z jednoho důvodu - po celou knihu se o něm nic nového nedozvíte! Pořád je zajímavý, tajemný a na první pohled se zdá necitelný. Ale i tak mu na Mac záleží, ale kdo to sakra je??

Příběh je tentokrát méně akční a nejvíce dramatických chvil si užijete až v samotném závěru. Přesto je kniha čtivější a mě osobně bavila více, jak první díl. V tomto dílu si ale užijete i pár překvapení a dostane se více prostoru mezi Mac a Barronse. Nejvíce mě pobavila jejich oční komunikace. Kniha nepostrádá i zdlouhavé popisy a myšlenky hlavní postavy, ale tentokrát jich je v menším množství, což knize hodně přidalo na kvalitě. A jak to tak u několika dílných sériích bývá, na nezodpovězené otázky nedostanete odpověď, na ty si budete muset ještě počkat. Spíše se vyrojí nové a nové otázky, zapeklitosti a nejasnosti.

Krvavá horečka je povedená a přečetla jsem ji během necelých dvou dnů. Svět plný nadpřirozených Stínů zasazený do Irska značně sekunduje podobným urban fantasy jako je například série o Kate Daniels. Třetí díl pod názvem Horečka Dananů vyšel nedávno u nakladatelství Jota.

„Bývala jsem obyčejná holka, jakých na ulici potkáváte tucty, ale to se jedné noci v Dublinu změnilo, když jsem uviděla svého prvního Danana a dostala se do smrtelně nebezpečného světa Nesmrtelných a dávných tajemství…"