RC Review: Mapa času

Český název: Mapa času
Originální název: El mapa del tiempo
Autor: Félix J. Palma
Série: Trilogie Victoriana 1
Počet stran: 528
Nakladatelství: HOST

Anotace: Londýn roku 1896. Nesčetné vynálezy dovolují vzdělanému člověku uvěřit, že je možné dosáhnout nemožného. To ostatně dokazuje i vznik společnosti, která svým klientům umožňuje uskutečnit dávný lidský sen — cestovat časem.
A přesně to také udělá Claire Haggertyová, nespokojená mladá žena ze zámožné rodiny, která je přesvědčená, že jí žádný z nápadníků nedokáže nabídnout opravdovou lásku. Proto se vypraví do roku 2000, kde se zamiluje do muže z budoucnosti a zažije s ním milostný románek napříč časem.
Ale ne všichni si přejí vidět budoucnost. Andrew Harrington se rozhodne spáchat sebevraždu, protože zjistí, že nic už nedokáže smazat bolest ze smrti jeho milované, prostitutky jménem Mary Kelly, která se stala poslední obětí Jacka Rozparovače. Když je mu však nabídnuta možnost vrátit se o osm let zpět a zachránit ji před smrtí, rozhodne se svůj plán přehodnotit.
A dokonce i sám H. G. Wells pocítí rizika cestování časem, když do jeho doby přijde člověk z budoucnosti, který ho chce zabít, aby mohl vydat jeho knihy pod svým jménem…
Félix J. Palma v románu Mapa času spřádá napínavý a důmyslný příběh, plný lásky a dobrodružství, který vzdává hold počátkům žánru sci fi a přenese čtenáře napříč časem do fascinujícího prostředí viktoriánské Anglie.

---

Londýn roku 1896. Mladý Andrew Harrington se rozhodne spáchat sebevraždu. Uběhlo totiž už osm let od toho, kdy byla zavražděna žena, kterou miloval. Prostitutka Mary Kelly se totiž stala poslední obětí Jacka Rozparovače. Andrew nedokáže ženu dostat z hlavy a utápí se ve svém žalu. Jenže pak, když chce svůj život ukončit, dostane možnost, jak život své milované zachránit.

Claire Haggertyová žije v zámožné rodině a je už ve věku, kdy se její nejbližší přítelkyně vdávají. Sama bohužel ale nenachází v žádném nápadníkovi zalíbení. Neustále má pocit, jako by žila v úplně jiném světě s cizími lidmi. Když ji kamarádky Lucy nabídne, aby se s ní zúčastnila výpravy do budoucnosti, neváhá ani chvíli. Doufá, že ji návštěva do roku 2000, kdy je svět ve válce s automaty, přinese novou naději na šťastný život. Najde ale něco víc, lásku k muži z budoucnosti.

Život plný hořkosti, to byl povětšinou život spisovatele H. G. Wellse. Od útlého věku chtěl studovat a rozvíjet svoje tvůrčí schopnosti, ale matka mu v jeho cíli bránila. Za svým snem si stál a tak v době, kdy žil se svou druhou ženou, napsal román, který ho proslavil po celém světě. Stroj času. Román mu přinesl slávu a uznání. Co jeho román způsobí, to netušil nikdo.

Mapa času je příběh tří docela odlišných lidí, kteří ale přesto najdou společnou cestu. Propracovaný příběh ale v sobě nese spoustu klamu, protože nikdy nemůžete vědět, co je pravda a co je jen důmyslnou lží. A když už si nakonci myslíte, že je to jen další autorův klam, tak vás zase překvapí.

Kniha je kombinací historie, sci - fi a romance. Poměrně objemný příběh je plný zdlouhavých a někdy až zbytečných popisů a čtenář se musí poměrně dosti soustředit, aby mu něco neuniklo. Protože nakonci pak zjistí, že všechno souviselo se vším. Že chování jednoho jedince mělo vliv na dalšího apod. Kromě dlouhých popisů, jsou v knize i některé docela zbytečné pasáže, doplňující příběh. Zdlouhavost příběhu naštěstí vyvažují hlavní postavy, které jsou zajímavé a jejich prolínající se osudy jsou až neuvěřitelné.

Strhující příběh o cestování časem z prostředí viktoriánské Anglie určitě zaujme každého milovníka historických románů s lehkou dávnou nadpřirozena. Kniha vzdává hold spisovateli H. G. Wellsovi a je plná záhad, klamu a dobrodružství. Ale není to jen taková letní oddychovka, často vás donutí nad příběhem přemýšlet.

Děkuji nakladatelství HOST za poskytnutí recenzního e-booku.
Knihu zakoupíte na stránkách.