Recenze: Harry Potter a Ohnivý pohár

Série:   Harry Potter 4
Počet stran: 571
Nakladatelství: Albatros

Anotace: Jaká dobrodružství čekají brýlatého chlapce s nachovou jizvou na čele tentokrát? Proč ho jizva tolik pálí a jakými proměnami hrdinové příběhu s čarodějným Ohnivým pohárem projdou?
ČTĚTE, CO MĚLO PŘIJÍT A PŘIŠLO!

---

Čtvrtý rok v Bradavicích se nezadržitelně blíží. Harry se nemůže dočkat, až odjede od svých otravných příbuzných, kteří stále ignorují i to, že má v létě narozeniny. Naštěstí ho jeho nejlepší kamarád Ron pozve na Mistrovství světa ve Famfrpálu, kam celá jeho rodina i Hermiona jedou. Všichni jsou plni očekávání z nadcházejícího zápasu Irska proti Bulharsku, Harry dokonce zapomene i na podivný sen, který v létě měl. Sen o Voldemortovi a Červíčkovi...

Ten sen není ale jediná podivná věc. Nikdo tomu nevěnuje moc pozornosti, ale na pozadí všech událostí se něco děje, něco podivného a špatného. Všichni jsou ale zaujati akcí, která rozproudila všem krev v žilách. Bradavice totiž budou letos pořádat soutěž, která se už několik desítek let nekonala - Turnaj tří kouzelnických škol.

Čtvrtý díl série Harry Potter v sobě opět nese plno zábavy, smíchu, ale i napětí a strachu. Toho si v tomto díle opravdu užijeme. Není to jen díky Turnaji tří škol, ale díky skryté hrozbě, která se nade všemi vznáší. Jen málokdo si dokáže spojit podivné události a vydedukovat, co se vlastně děje. Harry je stejně jako jeho spolužáci zaujat Turnajem a jednotlivými úkoly. Podivné sny a časté bolesti jeho jizvy mu ale dávají tušit, že Voldemort něco kuje. Proto se často radí se svým kmotrem Siriusem, který je pro něj největší oporou, když se proti němu otočí i jeho nejlepší kamarád.

Ohnivý pohár patří mezi nejlepší díly série. Příběh je o něco temnější a drsnější než u předchozího dílu, ale to platí u každé knihy o Harrym Potterovi. Vždycky je následující díl propletenější, složitější a drastičtější. Pořád se ale jedná o skvělé čtení, tentokrát už ale pro starší čtenáře. V tomto díle je pozornost dána velké soutěži zvané Turnaj tří kouzelnických škol. V této soutěži se utkají Bradavice s Kruvalem a Krásnohůlkami. Poprvé se v tomto díle setkáváme i s kouzelníky s cizích zemí a škol. Rowlingová tím ukazuje, jak je její svět složitý, ale zároveň i promyšlený.

Kromě ústřední trojice se v tomto díle mihne velká spousta nových postav. Ze zahraničních hostů stojí za zmínku jednoznačně Viktor Krum, slavný bulharský chytač nebo Fleur Delacour, francouzská studentka Krásnohůlek, která očaruje Ronovi hlavu. Právě v tomto díle se hrdinové poprvé setkávají s novou překážkou a tou je zamilovanost. Příběh sám je po celou dobu velice napínavý a vypjatý, ke konci také hodně emotivní a smutný. Všechno ale nemůže být jako v pohádce a každý tušil, že se to jednou musí stát.

Ohnivý pohár je opravdu čtivý a skvělý příběh, který vás donutí u knihy sedět a neodejít. Zajímavý příběh a slušně propracovaná skrytá zápletka knize přidávají na kvalitě. Navíc překvapující a nečekaný konec, který i některého čtenáře zvedne ze židle. Tomu dopomáhá i dobře zpracovaná filmová verze knihy.