RC Review: Příběh draků

prosince 28, 2013

Český název: Příběh draků
Originální název: Seraphina
Autor: Rachel Hartman
Série: Serafína 1
Počet stran: 352
Nakladatelství: Fragment



Anotace: V zemi zvané Gored žijí již po čtyři desetiletí lidé a draci v míru. Po tajemné smrti lidského prince je však příměří ohroženo. Podaří se Serafíně, která před světem skrývá své životní tajemství, odhalit skutečného vraha?





Příběhů, kde vystupují draci je docela pomálu. Přitom draci patří mezi ty nadpřirozené bytosti, které člověk obdivuje. Pro jejich krásu, pro jejich nadlidskou sílu a moc. Pár let zpátky uchvátil svět mladý autor, který vytvořil fantasy ságu o dračích jezdcích. Teď přichází nová série od Rachel Hartman, která nám svět draků přiblíží mnohem víc.

Lidé a draci. Dva nesmiřitelné národy, kteří díky Smlouvě žijí již několik desítek let v míru. Dříve byl totiž svět plný nekonečných válek a krutého vraždění. Protože ani jedna strana nevyhrávala, rozhodli se obě strany složit zbraně a žít v míru. I když je příměří uzavřeno již několik let, hranice mezi respektem a nenávistí je opravdu tenká.

Po složení smlouvy na sebe draci vzali lidskou podobu. Přesto ale existuje malá většina, která na válku nikdy nezapomněla a proti drakům má stále výhrady. Považují draky za odpad a hnusí se jim pouhý pohled na ně. Když pak dojde k smrti lidského prince, začnou se nesváry mezi draky a lidmi prohlubovat. Do této události se zaplete i Serafína, která úzkostlivě tají svoji identitu. Vznikla totiž z lásky dračí matky a lidského otce a stal se z ní polodrak.

Přiznávám od začátku, že jsem od knihy čekala hodně. Recenze byli víceméně vychvalované a moje očekávání umocnila i nádherná obálka, kterou české vydání má. Proto mě docela zaráželo, že po přečtení prvních sto stran mě čekala jen nuda a doslova nucení se do čtení. Knihu jsem odložila a asi jsem udělala dobře. Když jsem se pak ke čtení vrátila a přetrpěla dalších průměrných sto stran, dostalo se mi pak skvělého čtení. Čím více se kniha blížila ke konci, tím byla lepší a lepší. Když o tom teďka tak přemýšlím, kdyby autorka tak první dvě třetiny zkrátila, byla by kniha mnohem lepší. A co mi tak vadilo?

Největším problémem pro mě asi bylo, že prakticky se ty dvě třetiny knihy nic moc nedělo. Něco málo se přihodilo, ale ztratilo se to ve dlouhých popisech. O hlavní hrdince Serafíně jsem ze začátku nevěděla, co si myslet. Stojí na straně draků nebo lidí? Navíc mě její výjimečné schopnosti, které sdědila, přišli zvláštní a takové nezajímavé. Ke konci knihy měli ale už svůj účel. Musím ale uznat, že autorka vymyslela zajímavý a docela originální svět. S Odkazem dračích jezdců má jen málo společného a to je na knize nejvíce fajn.

Serafína není špatná kniha, ale člověk si musí zvyknout na autorčin styl vypravování. Kniha se navíc řadí mezi young adult, takže čtenáři nechybí i pořádná ale přiměřená dávka romantiky a emocí. Pokud vás teda bavil Eragon nebo Eona, určitě Serafínu zkuste. Samotný autor Odkazu dračích jezdců Christopher Paolini považuje knihu za jednu z nejlepších fantasy o dracích, jakou kdy četl.

Děkuji nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku.

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Četla jsem už pár recenzí na tuto knížku, a musím říct, že pokaždé, když jsem je četla, mě kniha nezaujala. Snažím se draky vidět jako krásná stvoření, plná síly a odvahy, jenže... Draci asi nebudou můj šálek kávy, Určitě si knihu v budoucnu někdy přečtu.:)
    A pak dám vědět.

    OdpovědětVymazat