Recenze: Harry Potter a relikvie smrti

Český název: Harry Potter a relikvie smrti
Originální název: Harry Potter and the Deathly Hallows
Autor: J.K. Rowling
Série: Harry Potter 7
Počet stran: 627
Nakladatelství: Albatros

Anotace: Potterovská fantasy-sága se uzavírá, sedmým dílem nelítostný zápas dobra se zlem vrcholí. Trojice věrných kamarádů – Harry, Hermiona a Ron – tentokrát do posledního ročníku bradavické školy nenastoupí. Plní úkol, který po zásahu smrtící kletbou nemohl splnit moudrý Albus Brumbál. Vypátrání a zničení viteálů, do nichž Pán zla rozdrobil svou duši, je jedinou zárukou vítězství nad ním. Na trojlístek hrdinů číhají nebezpečné nástrahy na každém kroku, ale ani v nucených úkrytech neztrácejí podporu oddaných přátel a tajné spojení s nimi. Závěrečná bitva s Voldemortem a jeho přívrženci se odehraje v Bradavicích…

Sedmička prý přináší řešení problémů – a tak si věrní fanouškové vychutnají kromě dobrodružství i „odtajnění“ dosud nevyjasněných záhad a dostanou odpověď na četné nezodpovězené otázky.A ještě bonus nakonec: dočtou se, jak si hrdinové ságy stojí O devatenáct let později…

A je to tu, poslední díl, poslední rok, poslední bitva, poslední hledání viteálů. Harry spolu se svými nejlepšími kamarády - Ronem a Hermionou začínají školní rok poněkud netradičně. Rozhodnou se nenastoupit do školy, ale pokračovat v úkolu, který jim před svou smrtí dal Brumbál. Najít a hlavně zničit všechny viteály, v kterých je ukryta duše Pána zla. Bez jejich zničení totiž nelze černokněžníka zabít. Začne proto honba plná nástrah a bolestivých ztrát. Začne nekončící maratón plný nečekaných spojenectví i ztrát, plný šokujících překvapení a zodpovězení všech nezodpovězených otázek.

Poslední díl Potterovské ságy bude pro mě vždycky hrozně melancholický, protože tímto dílem skončila jedna velká etapa. A myslím, že nemluvím jen za sebe. Když pak skončilo i filmové zpracování, spousta fanoušků to označovala jako konec svého dětství. A oni svým způsobem mají pravdu. Skončilo netrpělivé očekávání na další nový díl, skončilo jedno velké dobrodružství. Naštěstí se k němu ale můžeme kdykoliv vrátit a prožít celé to dobrodružství odznovu.

Relikvie smrti je opravdu jedna velká smršť. Děje se toho hodně a taky se toho hodně dozvíme. Dostane se nám šokujících odhalení a nových zajímavých věcí. Příběh je opravdu strhující a já doslova závidím lidem, kteří budou číst Relikvie poprvé. Protože vůbec netuší, co je čeká. Ne nadarmo říkám, že Relikvie je jeden z nejlepších dílů série. Celá série a tento díl obzvlášť v sobě nese něco jako poselství, že ať už se děje cokoliv hrozného, tak láska a přátelství zvítězí nade vším. Obzvlášť ta láska má v této sérii vysoké postavení.

Sedmý díl ale není jen o hledání viteálů a zjištění, co to jsou relikvie smrti. Je o vzájemných vztazích, o lidských citech a boje za svobodu. Právě tohle se ukáže být jako největší Voldemortovou slabostí, protože on sám je naprosto bezcitný a touží být jen nejmocnější a nesmrtelný. Oproti tomu se náš hlavní trojlístek stane ještě více semknutý, jako nikdy předtím. Jejich odhodlání porazit zlo se kapitolou zvětšuje a nakonci na jejich straně stojí celá škola.

Harry Potter bude vždycky jedna z nejlepších knih o čarodějích a kouzlech. Není to jen tím, že má originální a propracovaný příběh, je to ale i díky tomu, že nutí nečtenáře číst a zamilovat se do knih. Tato série má v sobě jakési kouzlo a i když třeba sérii čtete po několikáté, pořád to kouzlo přetrvává. Ne nadarmo je to kniha o kouzlení. Někdy si proto říkám, že je škoda, že J.K. Rowling nenapsala více dílů nebo více knih ze světa Harryho Pottera. Celá série je ale naprosto důstojně a skvěle ukončena. I ten trochu vtipný epilog odehrávající se o devatenáct let později je dobrým završením tolik oblíbené fantasy série.