RC Review: Nepřítel mého nepřítele

dubna 23, 2014

Originální název: Nepřítel mého nepřítele
Autor: Kateřina Petrusová
Série: Bavettovi 2
Počet stran: 360
Nakladatelství: Fragment

Anotace: Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?

Joan pracuje v bezpečnostní agentuře. Před třemi roky ale patřila k policejnímu sboru a při své poslední akci málem přišla o život. Při misi, kdy měla za úkol dostat drogového dealera Tora, bylo její krytí odhaleno, ale Toro se nad ní slitoval a nechal ji jít. Uběhli tři roky a Joan málem zapomněla, že obávanému muži dluží malou protislužbu. Kromě toho, že Joan odešla od policie, totiž také otěhotněla a její život se od základu změnil. Teď ale nastala krutá pravda. Její dcera Amy je pryč a Toro po ní chce, aby zabila člena mafiánské rodiny, Roberta Bavettu. Jelikož se jedná o život její milované dcery, Joan neváhá ani chvíli.

Nepřítel mého nepřítele je volné pokračování Nebezpečné lásky, prvotiny české autorky Kateřiny Petrusové. Nebezpečná láska překvapila asi všechny, protože se z ní u nás stal doslova bestseller mezi českými knihami. Svým stylem a způsobem vypravování dokázala Katka zaujmout široké spektrum čtenářů a znám málokoho, koho by její knihy nebavili.

Příběh je tentokrát zaměřen na Mikeova bratra Roberta. Ten už měl v Nebezpečné lásce svoji roli, teprve teď ale dostává větší prostor. Robert byl už od začátku zajímavá postava, docela odlišná od svého bratra a mnohem více propojená se světem mafie. A právě jeho práce mu zkříží cestu s Joan, která se rozhodne hrát roli bité ženy, a následné sekretářky, aby se dostala do Robertovi blízkosti.

V knize se střídají pohledy Roberta a Joan, což je nejvýraznější změna oproti předchozímu příběhu. Čtenář se tak více dostane do hlavy hlavním postavám, ví jak myslí a jaký mají pohled na věc. Více se s ními seznámí a dostane jakousi představu, o jaké osobnosti se jedná. A jedná se o velmi sympatické hrdiny. Robert mnohé čtenáře zaujal už v Nebezpečné lásce, v Nepříteli si ho musí oblíbit snad každý. Je zábavný, sympatický, akční a hlavně dokáže pomoci lidem v nouzi. I když patří mezi mafiány, dokáže soucitit a podat pomocnou ruku.

Joan jsem si zamilovala také od samého začátku. Chvílemi se sice zdála až moc hysterická a uplakaná, ale kdo by se jí divil, když její jediné dítě bylo v rukou obávaného zločince. Pak se ale vrhla do akce a svoji roli zakřiknuté ženy hrala na jedničku. Kromě Jo a Roberta musím vyzdvihnout ještě Robertova bodyguarda Johnyho. Johny tvořil s Robertem skvělou dvojici a jejich hlášky byli neskutečně zábavné.

Nepřítel mého nepřítele je od začátku do konce svěží a velmi poutavé čtení. Nevím jestli to bylo příběhem nebo neskutečně čtivým stylem autorky, možná to bylo obojím. Jedná se sice o romanci, ale o takovou, která není ničím přehnaná a přeslazená. Příběh se může možná zdát předvídatelný a ne ničím novým, ale jak říkám, svým způsobem vyprávění dokázala Kateřina Petrusová doslova připoutat čtenáře ke knize. Navíc se jedná o knihu, u které doslova brečíte smíchy nebo brečíte dojetím.

Lehkost, čtivost, přirozenost, uvěřitelní hrdinové, zábavné i dojemné scény, italská scénerie a spoustu dalšího najdete v tomto příběhu. Nejedná se sice o dokonalou knihu, i tak si čtení užijete a určitě se k sérii Bavettových rádi časem vrátíte.

Děkuji nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku.
Zdroje: obálka | obrázek1 | obrázek2