RC Review: Dračí oči - Čarodějka

května 31, 2014

Český název: Dračí oči - Čarodějka
Autor: Kristina Hlaváčková
Počet stran: 392

Anotace: Učit se tančit, vyšívat a jak být hezká? To není nic pro princeznu Elenu. Chce bojovat po boku bratrů a prožívat velká dobrodružství. Ani se nenaděje a její sen se začne stávat skutečností. Osudové setkání s rudým drakem Ašrakem změní malé princezně život. Musí opustit svůj domov a odjet k elfům do kouzelného lesa, kde se má naučit ovládat a hlavně skrývat magii, která jí koluje v žilách. Nejde však o žádnou prestižní školu pro mladé dámy...

Dokáže Elena čelit všem změnám a nástrahám osudu, které na ni čekají? S pomocí mladého draka Charlika a svérázného přítele Michaela na to nebude sama. Bude to však stačit? Nepůjde totiž jen o ni, ale o budoucnost celého světa!

Elena není jen obyčejná malá holka. Je to princezna a její povinností je učit se slušnému chování, být reprezentativní a umět se chovat před vyšší společností. Elena je ale v tomhle jiná. Chce být jako její starší bratří a chce se učit bojovat. Tvrdnout na zámku a učit se tančit není nic pro ni.  Takže když ji načapou, jak tajně pozoruje své bratry, nechá se její otec přemluvit a Eleně se tak dostane skutečného výcviku. Elenin život se tak stane naprosto dokonalý až do chvíle, kdy potká draka Ašraka a při pouhém dotyku se ji změní život. Probudí se v ní tajemná magická síla, kterou ale není schopna kontrolovat ani její matka. Proto je Elena poslána k elfům do kouzelného lesa, kde se má učit svou magii ovládat.

Kniha Dračí oči - Čarodějka je prvotinou české autorky Kristiny Hlaváčkové, která se narodila v Praze a část života strávila v Nigérii. Dračí oči se řadí mezi fantasy příběh, kde najdete nejen draky, ale i čarodějky, elfy a trpaslíky. Prostě všechno, co správná fantasy má mít. Knihu bych ale doporučila asi mladších čtenářům. Velký podíl na tom má hlavní hrdinka, která má pouhých osm let. Tohle byl asi první zádrhel, který v sobě kniha měla. Malou hrdinku, která se ale přes svůj věk chovala vyspěle. Chápu, že Elena nebyla jen obyčejná holčička, že v sobě nesla krev tří národů, ale její dospělé chování mě silně iritovalo. Stejně na tom byl i její nejlepší kamarád Michael, který byl sice naprosto obyčejný chlapec, ale jeho vyjadřování se spíš hodilo na dospělého a zkušeného muže.

Příběh malé čarodějky je ale hodně čtivý a oddechový. Když opomenete narážky na jiné knihy či filmy, tak se jedná o docela milé čtení. Hlavní zápletka knihy je dosti jednoduchá a čtenář se v ní neztratí. Co mě trochu udivilo, že první dvě kapitoly mají bezmála skoro sto stran a ty další jsou už jen párstránkové. Možná to ale mělo svůj účel. Příběh ale rychle utíká a je poznat, že se autorka často snažila navodit tu správnou fantasy atmosférou. To se ji ale párkrát nepovedlo, když některým postavám dala do úst slova, která zaznívají spíše v dnešní době.

Nechci knihu ale jen kritizovat. Příběh má ale v sobě zajímavý potenciál, jen by ho chtělo asi více rozvinout. Jelikož mám za sebou četbu takových velikánů jako je Tolkien, Goodkind nebo Martin, tak mám asi trochu zkreslený pohled na ostatní fantasy příběhy a očekávám od nich trochu víc. Přesto bych knihu doporučila každému, kdo má aspoň trochu rád tento žánr. Je to opravdu hodně oddechová kniha, která má sice malou ale dospěle se chovající hrdinku. Jedná se o příběh plný odvážných hrdinů, nadpřirozených bytostí a hlavně - jsou tam draci.

Děkuji nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku.
Zdroje: obálka | obrázek1 | obrázek2