Recenze: Scarlet

Český název: Scarlet
Originální název: Scarlet
Autor: Marissa Meyer
Série: Měsíční kroniky 2
Počet stran: 456
Nakladatelství: Egmont

Anotace: Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě.
Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly…

Znáte Měsíční kroniky od Marissy Meyer? Ne? Tak by jste s tím měli něco dělat, protože takhle série je tak dobrá, že jsem tomu ani já sama nechtěla ze začátku věřit. Po ale naprosto dokonalém ač předvídatelném prvním dílu Cinder jsem se okamžitě vrhla na pokračování, které bylo snad ještě lepší.

Stejně jako Cinder, tak i Scarlet je dystopií odehrávající se v daleké budoucnosti. A stejně jako Cinder, tak i v tomto díle autorka vychází z populární pohádky. Předtím se jednalo o Popelku, teď hraje hlavní roli Červená karkulka. Někomu se to může zdát jako divné spojení, ale ono to funguje! Celá série je tak dokonale zpracovaná, originální a skvěle napsaná, že se z ní stává naprosto dokonalé čtení. Ze známých pohádek si autorka vzala ty nejdůležitější body a pak rozehrála svůj vlastní spletitý kolotoč událostí.

Příběh nás zavádí do Francie, kde Scarlet žije se svou babičkou na farmě. Spolu se starají o zvířata, pěstují a prodávají zeleninu. Ne nadarmo jsou jejich rajčata vyhlášená po celém okolí. Pak ale zničehonic její babička zmizí a nikdo se nenamáhá Scarlet pomoci s jejím hledáním. Zdejší obyvatelé totiž její babičku považovali za trochu bláznivou. Scarlet se ale nevzdává a rozhodne se udělat cokoliv, aby svou milovanou rodinu našla. Když se pak objeví její otec, kterého neviděla už pěkně dlouho dobu, začne v babiččině zmizení vidět něco jiného.

Ve druhém díle měsíční série se dostává do popředí hned několik nových postava - nejvýraznější jsou určitě Scarlet a Vlk. Na Cinder a prince Kaie se ale nezapomnělo. I oni tu mají svou roli. Tato série se ale neomezuje jen na jednu či dvě hlavní postavy. Má jich rovnou několik. Scarlet je už od prvních stránek dosti neohrožená a vytrvalá dospívající žena, která je schopná pro své blízké obětovat všechno. Takže se není čemu divit, že se spojí s Vlkem, geneticky upraveným mužem a rváčem. Její nespoutaná a dosti výbušná povaha ji často přivádí do maléru a právě Vlk je tím pravým člověkem, který ji dokáže usměrnit. Společně se rozhodnou vydat hledat Scarletinu babičku a po cestě je potká nemálo problémů a zajímavých zvratů.

Příběh Cinder ale není odsunut do pozadí. V menší míře se knize setkáte jak s ní a jejím společníkem, kapitánem Thornem, ale i s princem Kaiem. Právě Scarlet a její babičku se Cinder rozhodne vyhledat a díky tomu odhalí spoustu záhad a tajemství o své vlastní minulosti a proč se z ní stalo to, co je - kyborg. Ani kapitoly věnované princovi nejsou moc šťastné, protože jakožto nový císař je nucen udělat velmi zásadní rozhodnutí.

A co je na Scarlet tak skvělého? Strhující příběh, který vás donutí si knihu přečíst na jeden zátah, propracovaná zápletka a dosti nečekané scény a postavy, které nejsou hloupé, naivní a ani nejsou ztělesněním dokonalosti. Knížka je nejen plná akce, ale i vtipných a romantických částí. I když nejsem zase velký příznivce přehnaných slaďáren, tak romantika v tomto podání je nenucená, postupná a hlavně uvěřitelná. Uvěřitelné jsou i postavy, které ze sebe nevydávají strojené hlášky, ale chovají se naprosto logicky a normálně.

Svým pojetím je Scarlet hodně kvalitní a úžasná kniha. Po jejím dočtení pak toužíte už jen po jednom. Dostat do ruky další díl a pokračovat v té zběsilé jízdě dál. Celý ten malý svět, který Marissa Meyer vytvořila, je totiž hlavně zábavný, skvěle napsaný a pro zaryté čtenáře dystopií naprosto nepřekonatelný.

Další díly Měsíčních kronik můžete zakoupit na stránkách arara.cz
Zdroje: obálka | obrázek1 | obrázek2 obrázek3