Den nepřečtených knih | 15 minus

září 03, 2014


Rok se sešel s rokem a byl tu další Den nepřečtených knih. 31. srpna tak mohl každý z nás chytnout po knize, která mu v knihovně hnije už pěkně dlouhou dobu a konečně si ji přečíst. Už loni jsem se této akce účastnila a bavila mě. Martinus.cz by mohl takový den nepřečtených knih pořádat klidně každý měsíc. Nevím jak u vás, ale u mě v knihovně se povaluje spousta nedotčených knih a i když mám svoji TBR skleničku, pořád je na tyto knihy málo času.

Pro letošek jsem si vybrala knihu 15 minus. Mám ji doma už asi přes rok a pořídila jsem si ji kvůli doporučení Rodaw. Ta knihu neustále a často vychvaluje a přirovnává k Hunger games. Jakožto fanoušek dystopií mi tahle kniha prostě nesměla uniknout. Doma jsem ji teda měla, ale čas na přečtení ne. Navíc bývám často skeptická, co se týče českých autorů. Přesvědčila jsem se ale už u Kateřiny Petrusové, že můj názor na české autory je asi moc zkreslený. Katčinu tvorbu miluju.


Knihu jsem začala číst už v neděli ráno. Moc jsem toho ale dopoledne nestihla, byla jsem na víkend u kamarádky v Brně a času bylo málo. Odpoledne ale, když jsem se ve vlaku blížila k domovu, jsem se do knihy pořádně začetla. Během cesty vlakem (cca 2 a půl hodiny) jsem se stihla dostat téměř k půlce knihy a nestačila jsem zírat.

O 15 minus jsem už slyšela dosti, ale i tak mě kniha překvapila. Nejen tím jak dobře a rychle se četla, ale celkově svým námětem, zpracováním a pohledem na danou tématiku. Po celou dobu jsem neměla pocit, že čtu knihu od českého autora. Tomáš Zářecký, který je mimojiné ode mně o rok starší, napsal na svůj věk opravdu povedenou knihu. Knihu, kterou bych označila za silně naturalistickou a jen pro ty silnější povahy. Některé scény byli totiž i na mě docela silné, ale od čtení mě to neodradilo.

Knihu jsem ten den dočíst nestihla. Skončila jsem někde za půlkou, ale i tak to beru jako dobré skóre. 15 minus jsem pak dočetla hned druhý den. Recenze by měla být na blogu v nejbližších dnech, jak si udělám čas. A jaký byl váš Den nepřečtených knih? Co jste četli? Stihli jste přečíst knihu celou nebo stihli jste přečíst i více knih?

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Tuhle knihu vychvaluji kde můžu. Na to, že je to prvotina tak mladého, českého autora je to tedy nářez a ve své kategorii si stojí velice dobře. Taky mě hrozně bavila, ačkoli jedna jistá scéna byla vážně hrozně nechutná, tak jsem to tak nějak "překousla" a dočetla. Palec nahoru za tvůj výběr! :) Jsem ráda, že tuhle knihu čtou a objevují další a další lidé :)

    OdpovědětVymazat
  2. I když asi nejsem úplně člověk, který by si vychutnával drsné vyvražďovačky, tak bych si i já tuto knihu moc chtěla přečíst. Během DNK jsem dočetla knihu Napůl zlý a začala jsem Pýchu a předsudek, což byl můj hlavní cíl ten den. Moc jsem z toho ale přečíst už nestihla :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Túto akciu som nepostrehla. Inak by som sa možno zapojila a prečítala by som konečne Horúčku od Lauren DeStefano, ktorú mám už dva roky. :D

    OdpovědětVymazat