RC Review: Pohlazení soumraku

Autor: Laurell K. Hamilton
Série: Merry Gentry 2
Počet stran: 288
Nakladatelství: Epocha
Žánr: Urban fantasy, Romance, Paranormal

Anotace: Meredith Gentryové se podařilo uniknout neúprosným pokusům o atentát ze strany prince Cela, jejího bratrance a soupeře o korunu Říše kouzel, ale teď ji čeká celá řada nových problémů.
Aby se mohla stát královnou, musí porodit dítě dřív, než Cel zplodí vlastního potomka. Ale na obzoru je další velká hrozba: lidé umírají záhadným, děsivým způsobem a samotná existence Říše kouzel je ve vážném ohrožení.
A tak, zatímco si užívá největší rozkoše svého života, když se snaží počít dítě s válečníky ze své královské stráže, musí Merry zastavit starodávné zlo, které by mohlo zničit samotnou podstatu reality. Prostě zaměstnání jako každé jiné…

Když Merry přistoupila na nabídku své tety a zároveň královny, tušila, že to nebude zadarmo. Být následnicí trůnu totiž není jen tak. Proto se nadále ukrývá ve světě lidí a pracuje v detektivní agentuře. Po nocích se ale se svými společníky a ochránci snaží o jedno. Počít dítě. Protože pokud nebude mít Merry jako první dědice, získá trůn její bratranec, princ Cel, který po své matce podědil značně kruté a sadistické vlastnosti. Teď si ale odpykává půlroční trest za pokus o Merrynu vraždu. Kromě starostí o budoucnost musí ale Merry řešit jeden zapeklitý problém. Z Říše kouzel někdo vypustil starodávné zlo, naplněné tou nejhorší magií.

Druhý díl série Merry Gentry navazuje na díl předchozí. Z Merry se stala dědička trůnu a to ji přináší spoustu  nových možností. Bohužel se ale musí vypořádat i se spoustu problémů. Jako neohrožená hrdinka, si ale dokáže se vším poradit. Aspoň téměř se vším. Zlo, které se dere na povrch země, je jednou z největších výzev, kterým musí Merry čelit. Kdysi dávno se fae vzdali své nejhorší magie a z ní stvořili bytost, které nedokáže nikdo čelit a která kolem sebe seje jenom smrt.

Laurell K. Hamilton jede na stejné vlně jako v předchozím díle. Zaměřuje se především na sexuální stránku Merryine osobnosti. Jedná se sice o urban fantasy, ale tohle je série pro ženské osazenstvo. Merry o sobě ví, že je krásná a její moc se v poslední době vyvinula opravdu zajímavým směrem. Nechala se obklopit jen těmi nejlepšími a nejzajímavějšími strážci. Každý je charakterově jiný, každý má jinou minulost. Díky tomu je často Merry nerozhodná a neví, komu dát přednost a komu své srdce. Jeden z nich se totiž stane jejím budoucím králem, ale kdo to ale bude, ukáže čas.

V Pohlazení soumraku není nouze o žhavé a romantické části. I přes poměrně slabší rozjezd se kniha čte jedním dechem. Plyne rychle a i přes přemíru častých popisů je příběh zajímavý, často i akční a napínavý. Merry jako ústřední hrdinka nezklame. Není sice dokonalá, ale snaží se, aby to o ní vědělo jen málo lidí. Pomalu ji začíná docházet, že pokud uspěje a stane se z ní královna, bude muset vládnout pevnou a nezlomnou vůlí, bez ohlednu na jiné okolnosti.

Příběh Merry Gentry možná nezaujme každého, čte se ale dobře. Je dokonalý pro chvíle, kdy se chce člověk odpoutat od reality, trochu se zasnít a zažít kapku něco jiného, než obvykle bývá v knihách. Laurell K. Hamilton má už svůj prověřený styl a u jejích knih se člověk nenudí. Přemíra romantiky a lechtivých scén je zde spíše k plusu, než k záporu. K Merry tohle prostředí prostě sedí a nerada si hraje na někoho, kým není.

Děkuji nakladatelství Epocha za poskytnutí recenzního výtisku.
Zdroje: obálka  | Obrázek1