Recenze: Svůdné zlo

Český název: Svůdné zlo
Originální název: Sweet Evil
Autor: Wendy Higgins
Série: The Sweet Trilogy 1
Počet stran: 416
Žánr: Romance, Paranormal, Young Adult, Angels

Anotace: Anna, šestnáctiletá středoškolačka z maloměsta v americké Georgii, má podobné starosti jako většina dívek jejího věku: příliš drobnou postavu, příliš starostlivou adoptivní matkou nebo to, že jako vzorná studentka a horlivá abstinentka není mezi spolužáky moc oblíbená. Má ale i starosti, se kterými se nikomu nesvěřuje. Například vnímá aury lidí, není nikdy nemocná, vidí a slyší na neobvykle velké vzdálenosti...
Teprve když se na rockovém koncertě v klubu seznámí s atraktivním mladým bubeníkem Kaidanem, začíná krůček za krůčkem objevovat pravdu o sobě a o svém původu, ale i o světě skrytém před zraky obyčejných smrtelníků. O existenci rasy nefilů – potomků lidí a padlých andělů, do níž Anna i Kaidan patří. Bytostí s nadpřirozenými schopnostmi, které mají pod hrozbou trestu smrti od svých démonických otců nařízeno šířit mezi lidmi sedm smrtelných hříchů. Jak vzorně vychovanou a úzkostlivě slušnou Annu promění sblížení s otcem? A dokáže láska ke Kaidanovi něco změnit na jeho nezvratné příslušnosti ke straně Zla?

Anně je šestnáct a pochází z Georgie, kde chodí na zdejší střední školu. Jako každá dívka svého věku řeší takové ty běžné problémy, jako třeba to, že je moc malá nebo hlavně, že nepatří mezi nejoblíbenější spolužáky. Oproti ostatním je Anna pečlivá studentka, která nikdy neokusila žádný alkohol ani omamné látky. Nechodí ani na žádné akce a svůj čas věnuje své starostlivé adoptivní matce a nejlepšímu kamarádovi Jayovi. Jednou se ale nechá od Jaye přemluvit a zajde s ním na rockový koncert, kde se setká s bubeníkem kapely, Kaidanem. A právě díky Kaidanovi získá nejen nový pohled na svět, ale na celý svůj dosavadní život.

Anna i Kaidan totiž patří mezi nefily, potomky lidí a padlých andělů. Oba dva mají pouto rase, která má za úkol poslouchat své zlovolné otce a šířit mezi lidmi hřích. Anna tak díky otci cítí pouto k alkoholu nebo drogám, Kaidan zase dokáže získat jakoukoliv holku do postele. Anna svého otce ale nikdy nepoznala, protože sedí ve vězení. Ve skrytu duše ale ví, že pokud se chce o sobě dozvědět něco víc, bude muset svého otce navštívit.

Svůdné zlo je debutový román americké spisovatelky Wendy Higgins. Její hrdinka, Anna, patří do typické šablony young adult postav. Anna je hodná, poctivá a pečlivá studentka, která téměř na slovo poslouchá svou nevlastní mámu. Se svými vrstevníky nesdílí potřebu vymetat každou akci, opíjet se do němoty či ozkoušet drogy. Jako malá neměla moc kamarádů a ani na střední škole, díky své zdrženlivosti, si nevysloužila nějakou slávu. Na první pohled vypadá naivně a nezkušeně. Nezkušená to tedy je, ale naivní až tak úplně ne. Má ale jednu zvláštní schopnost, vidí emoce jiných lidí.

V young adult žánru se můžete setkat už se vším a to doslova. Andělská tématika ale nemá tolik zástupců a když už se něco objeví, za moc to většinou nestojí. Svůdné zlo je v něčem jiné, ale na druhou stranu se nevyhýbá zarytým klíšé scénám a nelogičnosti. Někomu se totiž Annin svět může zdát doslova ujetý a když budete pitvat jednu kapitolu či scénu za druhou, narazí na spoustu věcí, která nesedí.

I přes to ale příběh nabízí zajímavou hrdinku, která sice dokáže fňukat nad zlomeným srdcem a občas se chová až moc puritánsky, ale dokáže si stát za svým a nenechá se zlomit. Její protějšek, Kaidan, se od začátku choval jako největší drsňák a lamač dívčích srdcí. Ve chvílích, kdy byl jen sám s Annou ale ukázal, že jeho drsná vizáž je jen maska a ve skutečnosti je to vlastně docela normální kluk, který musí řešit problém se zlým taťkou. Autorka se ale v některých částech až moc snažila z Anny udělat málem svatou a z Kaidana největšího šmejda a díky tomu začal být příběh až moc umělý.

Svůdné zlo není špatná kniha. Je to svěží příběh, který se čte lehce a který i pobaví. Sice se možná budete pozastavovat nad některými věcmi, jako třeba ve chvíli, kdy Annina nevlastní máma dovolí své nedospělé dceři odjet na road trip s naprosto cizím klukem, o kterém ví, že je jeho otec démon. Nebo se vám bude milostný trojúhelník zdát až moc zbytečný. Přesto všechno kniha v sobě nese originální námět a to se ji upřít nedá. Příběh tak určitě zaujme velkou spoustu čtenářek. Předvídatelné zakončení pak vynahrazuje už jen to, že má kniha další dvě pokračování.

Další knihy od Wendy Higgins najdete na arara.cz
Zdroje: obálka | obrázek1