RC Review: Každá sedmá vlna

Originální název: Alle sieben Wellen
Autor: Daniel Glattauer
Série: Dobrý proti severáku 2
Počet stran: 264
Nakladatelství: Host
Žánr: Romance, Contemporary, Adult

Anotace: Myslel si, že na ni dokáže zapomenout. Hlupáček Leo, který si zrušil emailovou schránku a odletěl do Bostonu. Nebo si nepamatujete poslední slova románu Daniela Glattauera Dobrý proti severáku? UPOZORNĚNÍ. E-MAILOVÁ ADRESA BYLA ZMĚNĚNA […] PŘÍPADNÉ DOTAZY PROSÍM ADRESUJTE SPRÁVCI SYSTÉMU. Nevíte, o čem je řeč? Zamilovali se do sebe, aniž by se kdy osobně setkali. Píší si a čekají na sebe ve svých schránkách elektronické pošty. A nyní má tento e-mailový románek románové pokračování. Glattauer ho napsal na přání čtenářů, kteří se s Leem a Emmi nedokázali rozloučit. Teď tihle dva dostávají druhou šanci.
Oba si uvědomí, že se svých citů tak lehko nezbaví. Možná je tohle skutečně ta chvíle, kdy se konečně potkají. Jenže Emmi je stále vdaná a Leo navázal nový vztah. Když se ovšem šest vln rozbilo o břeh, sedmá se právě valí — a v novém románu Daniela Glattauera je to právě sedmá vlna, která přinese překvapení.

Každá sedmá vlna je volné pokračování osudů Emmi a Lea. Leo si na konci prvního dílu zrušil emailovou schránku a odletěl do Bostonu. Emmi se ale nevzdává a vytrvale posílá další emaily. Jediný, kdo ji odpoví, je ale správce systému. Uběhne několik měsíců a poprvé Emmě neodpoví správce systému ale Leo. Vrátil se zpátky a navazuje opět emailový vztah s Emmi. Oba ale přiznávají, že několikaměsíční odmlka jim pomohla vrátit život do starých kolejí. Emma navazuje znovu vztah se svým mužem a Leo si v Bostonu našel novou známost.

Upřímně se přiznávám, že jsem se druhého dílu bála. Dobrý proti severáku byl tak dobrá a odlehčená kniha, která mě nejen hodně překvapila, ale navíc byla ukončená takovým závěrem, že určitě každý toužil ihned po pokračování. Příběh psaný v emailech se četl skvěle, rychle, dobře a pobavil. U druhého dílu jsem si všimla, že často převládají negativní názory. Jaký ale byl? Podle mě stejně skvělý!

Každá sedmá vlna jede prakticky na stejné "vlně" jako Dobrý proti severáku. Příběh je to opět psaný v emailech a hlavní roli mají znovu Emmi a Leo. Příběh se stejně čte lehce, rychle a nechybí mu ani vtip či trochu dramatu. Daniel Glattauer je významný tím, že dokáže skvěle vykreslit charaktery postav. V prvním díle byla Emmi i Leo teprve na začátku. Seznamovali se, sdíleli svoje zážitky a postupně se z prostého emailového dopisování stalo něco jiného. Ve druhém dílu jejich postavy jdou dál, vyvíjí se a to se mi na celém příběhu velmi líbilo. Nestojí na jednom bodě, ale pokračují ve své cestě dál.

Druhý díl tak bude pro mnohé jiný a on taky jiný je. V celé knize totiž hrdinové řeší hlavně tyto věci - Ukončit takový vztah? Nebo pokračovat dál? A když pokračovat, jak bude jejich život vypadat? Oba si uvědomují, že mají okolo sebe někoho - Emmi rodinu a manžela, Leo přítelkyni Pam - a právě svým podivným vztahem můžou ublížit svému okolí. Proto se snaží od sebe odpoutat, ale stejně po chvíli zjišťují, že je to i přes to táhne k sobě.

Samotné ukončení příběhu a celé série bylo pro mě velmi uspokojivé. I ten jeden moment překvapení byl krásným zpestřením. Kniha to byla milá, četla se lehce a na můj vkus až moc rychle. Klidně bych totiž ve společnosti Emmi a Lea vydržela mnohem déle. Jejich životní osudy mě bavili i když to chvílemi nebyla procházka růžovým sadem. Ale takový život je a Daniel Glattauer ho zpracoval nejen zajímavě, ale realisticky. Donutí vás nejen přemýšlet nad samotný příběhem, ale i nad vašim životem.

„Proč Ti píšu? Protože mám chuť. A protože nechci beze slova čekat na sedmou vlnu. Ano, tady se vypráví o nepoddajné sedmé vlně. Prvních šest je vypočitatelných a vyvážených. Podmiňují jedna druhou, stavěji jedna na druhé, nepřinášejí žádné překvapení. Udržují kontinuitu...
Ale pozor na sedmou vlnu! Je nevypočitatelná. Dlouho je nenápadná, podílí se na monotónním průběhu, přizpůsobuje se svým předchůdkyním. Ale někdy vyrazí. Vždycky jenom ona, vždycky jenom sedmá vlna...”

Děkuji nakladatelství Host za poskytnutí recenzního ebooku.
Zdroj: obálka | obrázek  | ukázka z knihy