Recenze: Živí mrtví: Cesta do Woodbury

Originální název: The Walking Dead: The Road to Woodbury
Autor: Robert Kirkman
Série: The Walking Dead 2
Počet stran: 320
Nakladatelství: Baronet
Žánr: Zombies, Horror, Dystopia,

Anotace: Ve světě, v němž lidskou civilizaci nahradily hordy krvežíznivých zombií, existuje jen jeden cíl – přežít. Ve druhém díle trilogie Jaye Bonansingy ze světa Živých mrtvých se dále odvíjí příběh Guvernéra a jeho boje proti chaosu, v němž podle něj účel světí jakékoliv prostředky a řád musí být nastolen za každou cenu. Přežít ovšem chce i Lilly Caulová, které se Guvernérovy metody ani trochu nezamlouvají. A své k tomu chtějí říct chodící mrtvoly, kterým jde o jediné – ukojit neukojitelný hlad. Místem jejich sporu je malé opevněné městečko v Georgii, kdysi známé jako Woodbury, a jeho výsledek je všechny změní navždy.

Zombie apokalypsa pokračuje a stejně tak i osudy posledních přeživších. Tentokrát ale příběh začíná u skupinky lidí, která se snaží zuby nehty udržet při životě. Lilly Caulová společně se svými přáteli během rabování a hledání jídla potká několik mužů, kteří je nalákají vidinou dokonalé společnosti bez živých mrtvých. Když ale dorazí do Woodbury, opevněného malého městečka, jejich představy zmizí jako pára nad hrncem. Ve Woodbury totiž vládne tvrdý režim. Chce-li žena jídlo, musí nabídnout své tělo. Pokud chce střechu nad hlavou či teplé oblečení, musí si to tvrdě odpracovat. Lilly se nestačí divit, ale když potká samozvaného vůdce, Guvernéra, touží po jednom. Utéct.

Cesta do Woodbury je druhý díl původní trilogie, dneska už série s minimálně čtyrmi díly. Volně navazuje na děj knihy Vzestup Guvernéra a zaměřuje se na osudy dalších postav ovlivňující život Phillipa Blakea neboli Guvernéra. Oproti prvnímu dílu je Cesta do Woodbury o kapku slabší pokračování. Není tak zaměřené na psychologickou stránku hlavní postavy a pozornost je věnována širšímu okruhu postav. Tomu vévodí nesmělá a hlavně ustrašená Lilly Caulová.

Příběhu se opět ujala dvojice Kirkman - Bonansinga a je vidět, že jim to spolu jde. Příběh od prvních stránek odsejpá a téměř na každém kroku se hrdinové setkávají s hordou oživlých mrtvol. O akci tak není nouze, stejně jako o detailní popisy. Co se týče charakterů, tak je pozornost zaměřena na větší skupinu. Děj ubíhá opravdu rychle a hlavně nenudí, pořád se něco děje a i když příběh zvolní, tak je to pořád zajímavé.

Postava Guvernéra se v tomto díle moc neohřeje. Jak už bylo řečeno, děj je vyprávěn z jiného úhlu pohledu. Prostřednictvím Lilly ale čtenář vidí, že Guvernér není obyčejný vůdce. V jeho chování, pohledu i vzezření Lilly vidí jen zlo a zkázu ostatních. Jak se postupem času vyhrocuje situace ve Woodbury, tak graduje i Guvernérova psychika a ke konci se naplno projevuje jeho šílenství. I tak se ale jedná o postavu jedinečnou a v celé knižní sérii nepostradatelnou.

Cesta do Woodbury je vydařené pokračování skvěle našlápnuté hororové série o zombie apokalypse. Ať už jste fanoušci seriálu nebo hororových příběhů, takhle kniha baví a je nejen kvalitně zpracovaná. V hlavních rolí se představí postavy u kterých nikdy nevíte, co udělají a jak se zachovají. A to proto, že svět ve kterém žijí potlačuje všechna pravidla a všechny předsudky. Svět kde buď zabijete nebo budete při nejhorším sežrán. Přinejhorším...

Zdroj: obálka | obrázek