Recenze: Město z kostí

Originální název: City of Bones
Autor: Cassandra Clare
Série:  Nástroje smrti 1
Počet stran: 416
Žánr: Fantasy, Young Adult, Paranormal, Romance, Vampires

××××××××××××××××××××××××××××

Clary je normální holka, která žije se svou matkou v New yorku a většinu svého času tráví kreslením nebo s nejlepším kamarádem Simonem. Právě s ním se jeden večer vydá do klubu Pandemonium a stane se světkem vraždy. Nebyla to ale jen vražda, co Clary šokovalo. Byli to hlavně lidé, co ji spáchali. Skupinu bojovníků dokáže vidět pouze Clary a nikdo jiný. Sami lovci jsou také překvapení, že je "civil" dokáže vidět. Touto událostí se Clary dostává do podivného světa plném lovců stínů a nadpřirozených bytostí.

Po události v klubu Clary vyhledá jeden z lovců - blonďák Jace. Prozradí ji něco o svém světě a snaží se ji přemluvit, aby s ním navštívila Institut, místo kde se lovci shromažďují a učí. Shodou okolností ale v tu samou chvíli dojde k útoku na její matku a Clary se okamžitě vydá ji pomoci. Jejich byt najde ve zpuztošeném stavu a po její máme jakoby se slehla zem. Jediný koho v bytě najde, je podivná příšera, která se pokusí Clary zabít.

Po démoním útoku, který Clary přežila tak tak, se dozvídá tajemství, které před ní její matka tajila celý život. Než se Clary narodila, žila její máma jako jeden z lovců stínů a díky tomu má Clary možnost vidět všechny podsvětany jako upíry, vlkodlaky, víly a spoustu dalších. Co Clary ale nejvíce zajímá, je kdo a proč někdo unesl její mámu.

S Městem z kostí jsem se seznámila už před více jak dvěma roky a přiznávám, že mě svět Cassandry Clare dostal. Najdete v něm sice spoustu odkazů a inspirací v jiných dílech, ale i přes to, je její svět zajímavý a velmi propletený. S blížící se filmovou premiérou jsem si knihu přečetla už podruhé a pořád mě baví. Kniha je doslova od začátku do konce plná akce a napětí a hrdinové se ani na chvíli nezastaví. V průběhu děje se dozvídáte jedno tajemství za druhým a některá jsou doslova šokující. Myslím že každý, kdo knihu čte poprvé, tak ji po dočtení chtěl zahodit nebo hodně nadával, protože konec je opravdu nečekaný.

Kromě Clary a Jace se v knize setkáme s dalšími lovci stínů - sourozenci Isabela a Alek, kteří vyrůstali spolu s Jacem a taky hlavním záporák knihy Valentýn. Šílený padouch prahnoucí po Poháru smrti se asi hodně inspiroval u nacistů, protože jeho hlavní touhou je, zbavit svět podsvěťanů a nastolit vládu lovců stínů. Clary je od začátku sympatická, milá, sice chvílemi hodně zmatená a naivní, ale kdo by nebyl na jejím místě. A nejoblíbenější kluk série Jace, ten mi ze začátku moc nesedl, je totiž až přehnaně arogantní a hraje si pořád na drsňáka. Jeho ironickým přestřelkám, které vede s Clary, se ale budete smát.

Město z kostí je velmi povedená fantasy, ve které najdete všechno - akci, napětí, šokující scény, odhalená tajemství, romantiku i mezivztahové problémy. Je plná vtipů a celková zápletka je zajímavá a hodně propletená, ale propracovaná. Cassandra Clare vymyslela zajímavý svět, kdy propletla svět lidí a svět nadpřirozena. A že to jde skloubit dohromady, tím jsem se přesvědčila.

Zdroj: obálka | obrázek