Recenze: Město z popela

Originální název: City of Ashes
Autor: Cassandra Clare
Série: Nástroje smrti 2
Počet stran: 392
Žánr: Fantasy, Young Adult, Paranormal, Romance, Vampires

××××××××××××××××××××××××××××

Démoni všude kam se podíváš. Co Clary zjistila, že patří mezi lovce stínů, se její předtím obyčejný život změnil na život, kdy na každém rohem číhá nějaká nechutná příšera. A právě tohle je hlavní podstata lovců stínů - zabíjet démony a ochraňovat zbylý svět.

Poté, co Valentýn ukradl jeden z nástrojů smrti - pohár a prozradil Clary skutečnost, že kluk, do kterého se začala zamilovávat je ve skutečnosti její bratr, se do situace konečně vložil i Spolek. Poslal do institutu inkvizitorku, která má za úkol zjistit, co má Valentýn vlastně v plánu. Zaměří se hlavně na Jace, kterého od prvního setkání považuje za Valentýnova zvěda a neváhá ho klidně i uvěznit do žaláře v Tichém městě. Nejen Jace a Clary, ale i ostatní se snaží inkvizitorce říci pravdu, ale ta je zaslepená čirou nenávistí. Této situace využije Valentýn k tomu, aby doslova zmasakroval Mlčenlivé bratry a získal druhý nástroj smrti - Meč smrti. Naštěstí pro Jace mu prozradí, jaké plány s mečem má - díky meči může ovládat všechny démony a společně s nimi zničit celý svět lovců stínů. Kdo se mu ale postaví, když je Spolek zaslepený?

Město z popela je druhý díl oblíbené fantasy a young adult série Nástroje smrti od Cassandry Clare. Stejně jako první díl je i tento doslova nabitý zajímavými a akčními scénami, které se odehrávají nejen v New Yorku ale i na spoustě magických míst patřící lovcům stínů. Oproti Města z kostí se tu ale autorka dosti často věnovala Clary a jejímu vztahu k ostatním - hlavně k Jaceovi a Simonovi. Ne že by to bylo až nudné, ale více se mi líbilo, když autorka střídala pohledy postav a nezaměřovala se jen na jedince. Každý ale určitě chápeme, jak moc musela Clary pravda o její rodině zdrtit. A nejen ji. Samotný Jace se nachází kolikrát ve stavu, kdy neví co dělat, jestli potlačit svoje city nebo bojovat za ně i přesto, že by ho ostatní odsuzovali.

Cassandra Clare vymyslela zajímavý svět nadpřirozena, který se sice možná inspiroval u jiných sérií, přesto ale baví od začátku do konce. Kromě toho je Cassandra doslova proslulá šokujícími konci. A ani tentokrát nezklamala. Kromě toho je v knize tolik náznáků a rojí se tolik otázek, že se od čtení nemůžete odtrhnout a chcete odpovědi. A některých se dočkáme třeba až v dalších dílech.

I když je pozornost tentokrát zaměřena více na Clary, děj postupuje dál. Na scéně se několikrát objeví Valentýn a jeho přítomnost dodává knize tu správnou atmosféru. Sice to není nijak zvlášť výjimečná záporná postava, i tak stojí za pozornost jeho odhodlání, názory a zvrácené myšlenky. Díky jeho připomínkám si Clary postupně uvědomí, že není jen obyčejnou lovkyní stínů, ale jen podivný experiment jejího otce. Postupně odhaluje svoje nové schopnosti - možnost tvořit nové runy a učí se je využívat ve svůj prospěch.

Město z popela je skvělým pokračováním rozjeté série. Cassandra Clare nezklame, možná by to ale chtělo trochu ubrat na řešení jedné věci a věnovat se ostatním. Myslím ale, že koho bavilo Město z kostí, nebude se u Města z popela nudit. A po dočtení bude určitě každého zajímat, jak to bude pokračovat dále, protože překvapujících momentů je tam požehnaně.

Zdroj: obálka | obrázek