2x Minirecenze: Ztracená naděje | Finding Cinderella

Originální název: Losing Hope
Autor: Colleen Hoover
Série: Bez naděje 2
Počet stran: 336
Nakladatelství: YOLI
Žánr: Young Adult, Contemporary, Romance, Drama

Číst stejnou knihu ještě jednou, ale z jiné pohledu, se mi ještě nestalo. V poslední době je to ale hodně v oblibě. Knihu Bez naděje od Colleen Hoover jsem si přečetla, aniž bych si o ní něco málo zjistila a to bylo opravdu dobře. Ten příběh mě totiž dostal. Nejdříve to vypadalo jako obyčejný románek a pak takové drama, a to rozuzlení. To jsem opravdu nečekala. Jak to ale vypadá, Colleen Hoover je mistr v nečekaných zvratech. Ztracená naděje je ten úplně stejný příběh, ale vyprávěný z pohledu Holdera.

Holderův život před tím, než poznal Sky, byl úplně jiný. Prošel si peklem. Jeho sestra spáchala sebevraždu a nikdo pořádně nevěděl proč. Proč to udělala? Proč všem tolik ublížila? Holder si navíc usmyslel, že je to jeho vina. Nejdřív jako dítě nedokázal zachránit svoji kamarádku, teďka i sestru.

I když se jedná o stejný příběh, je svým vlastním způsobem jiný. Doplňuje chybějící mezery a pomůže vám ztotožnit se více s hlavními hrdiny. Stejně jako příběh Sky, tak i ten Holderův dokáže zasáhnout hluboko do srdce. Holderovo vyprávění neztrácí na kvalitě a autorka si krásně vyhrála s jeho postavou. Colleen Hoover totiž dokáže mistrně pracovat se slovy a myšlenkami. Některé části byli plné humoru a romantiky, některé naopak velmi smutné, až mrazivé. Kniha překonala svoje očekávání a svojí kvalitou se vyrovná Bez naději.

Originální název: Finding Cinderella
Autor: Colleen Hoover
Série: Bez naděje 2,5
Počet stran: 90
Nakladatelství: Atria Books
Žánr: Young Adult, Contemporary, Romance, Short Stories
Goodreads

Finding Cinderella je krátká novela, která volně navazuje na děj Bez naděje a Ztracené naděje. Příběh se točí kolem dvou postav, které se v předchozích dvou knihách mihli. Daniel, nejlepší přítel Holdera, se náhodně setká a vyspí s tajemnou dívkou. Narazí na sebe v kumbále, kde je tma a tak ani jeden neví, jak ten druhý vypadá. O rok později, kdy se Daniel dostal z jednoho nepovedeného vztahu, potká Six, nejlepší kamarádku Sky.

Příběh se zdá zamotaný, ale vůbec není a jestli jste si mysleli, že na těch 90 stranách najdete jen romantické cosi, tak jste na omylu. Jak jsem už psala, Colleen Hoover umí psát skvěle. A to takovým způsobem, že vás donutí se emocionálně rozložit. V této novele to dokázala hravě. Příběh je sice předvídatelný, ale... Ale je tu zase to něco, co vás položí do kolen, co jste ani za nic netušili, ani nehádali.

Novela je to od začátku do konce čtivá, vtipná, ale i smutná. Daniel je hodně otevřený a upřímný, ale nenechá si nic líbit a na nic si nehraje. Takový kluk do nepohody. Finding Cinderella je proto hodně oddechové čtení, takže tak za hodinu už nebudete mít co dělat. Ale je to krátký návrat do života Holdera a Sky, i když je to jen prostřednictvím jejich přátel.