Audio Recenze: Hunger Games

ledna 19, 2015

Český název: Hunger Games
Originální název: Hunger Games
Autor: Suzanne Collins
Namluvil: Tereza Bebarová
Délka: 35 hodin, 3 minuty
Nakladatelství: Fragment
Žánr: Dystopia, Young Adult
Goodreads | CBDB

××××××××××××××××××××××××××××

Hunger Games... dnes už legendární trilogie, která nastartovala fenomén dystopií. Pro někoho to nejlepší z tohoto žánru, pro někoho jen další podceňovaná série. Já osobně patřím do té první skupiny. Slavná trilogie se dočkala nejen filmového zpracování, ale i převedení do audio podoby. Stejně jako knihy, tak i audio verze vyšla u nakladatelství Fragment.

Trilogie Hunger Games má po světě miliony fanoušků. Knihy jsou nabité emocemi, dramatem i akčními scénami. Nechybí i kapka sarkasmu a vtipu. Příběh je to mrazivý, krutý a nemilosrdný. V samotném závěru pak krajně melancholický. Na dvou cd ožívá příběh Katniss a její boj o holý život tak, jak ho znáte z knih. Je proto zbytečné psát o ději, který zná už prakticky každý. Ať už čtenář, či nečtenář. Převést slavnou trilogii do audio podoby bylo docela logické, protože se zájem o tento druh "četby" stává čím dál více populárnější.

Pokud mám tu možnost, dívám se na filmy v originálním znění. Stejně tak i u filmových Hunger Games jsem všechny dosud natočené díly viděla s titulky. Osobně jsem tedy byla zvědavá, jak bude audio kniha zpracovaná. Nedokázala jsem si představit, kdo by byl tak dokonalý a dokázal díky svému hlasu skvěle vystihnout postavu Katniss a zároveň zachytit tu správnou atmosféru příběhu. Volba padla na Terezu Bebarovou.

Tereza Bebarová je už dlouholetá herečka a dabérka. Mezi její neslavnější "hlasy" bude bezesporu patřit postava Třináctky z oblíbeného seriálu Dr. House nebo postava Gabrielle ze Zoufalých manželek. Za své dabérství byla už i několikrát oceněna. Bebarová má bezesporu zajímavý hlas. Je příjemný na poslech a nebojí se s ním pracovat. Její Katniss je tak správně sarkastická a při scénách, kde vystupuje více postav, hravě rozlišíte jednu od druhé. Příběh ubíhá rychle a i bez hudebního doprovodu je to zábava od začátku do konce.

Ať už knižní podobu Hunger Games znáte nebo ne, audiokniha stojí za pozornost. Zvuk je ve skvělé kvalitě a Tereza Bebarová odvádí dobrou práci. Někoho možná zamrzí absence hudebního podkresu, dabérka ale odvádí svoji práci na jedničku. Svým hlasem dokáže zaujmout a donutit vás poslouchat po celou dobu. Tempo vypravování je tak akorát, není zbytečně natahované, ani zrychlené. Pro fanouška série povinností, pro ostatní zpestření volného dne.

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí audioknihy k recenzi.
Zdroj: obálka

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Audioknihy celé trilogie jsem před pár dny dostala, tak mám velkou radost z tohohle článku :) Mám HG ráda, takže myslím, že mě nezklamou, ale i tak potěší pozitivní ohlas :)
    Ještě jsem nikdy neposlouchala audioknihu, kterou jsem předtím nečetla v klasické podobě. Ani tyto nebudou výjimkou. Ale co...aspoň mohu číst něco nového a re-reading si dávat v audiopodobě :) Super recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. HG mám opravdu ráda a jsem zvědavá, jak se mi budou líbit audioknihy. I když mi asi bude líto, že hlas Terezy Bebarové nedoprovází žádná hudba, snad to nějak překousnu. Pro mě představují tyto audioknihy rozhodně povinnost :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já ještě žádnou audioknihu neměla a může to být skvělý zážitek, knihu si přečíst, vidět film a potom si to ještě jednou poslechnout. Ani jsem nevěděla, že Fragment poskytuje audioknihy, takže díky za info :) Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat