Minirecenze: Daredevil - Rok jedna

března 01, 2015

Český název: Daredevil: Rok jedna
Originální název: Daredevil: The Man Without Fear
Autor: Frank Miller, John Romita
Počet stran: 160
Nakladatelství: Crew
Žánr: Comics, Marvel, Crime, Mystery, Superheroes
Goodreads | CBDB

××××××××××××××××××××××××××××

Rok jedna nám připomíná, jaký byl život Matta Murdocka předtím, než se z něj stal neohrožený hrdina. Jako dítě vyrůstal se svým otcem boxerem a jako každý kluk svého věku tropil nejrůznější vylomeniny. Jeho otec ale nechtěl, aby ho potkal stejný osud. Matt proto radši ležel v učebnicích a snášel posměch svých vrstevníků. Ve skrytu duše ale cítil touhu, touhu toulat se po městě a střechách budov. Pak ale došlo k nehodě a Matt oslepl. Touto nehodou ale jeho život neskončil, právě naopak.

Pokud o Daredevilovi nic nevíte, myslím, že je Rok jedna tou správnou volbou. Já osobně jsem viděla pouze filmové zpracování, které bylo všeobecně přijato velmi rozporuplně. V tomto svazku se dozvíte všechny důležité souvislosti. Mattovo dětství, těžký život jeho otce a smrt, nehodu a následná studia na vysoké škole. Všechny tyhle události totiž měli vliv na to, jaký z něho bude člověk a proč se rozhodne obléci červenou masku.

Daredevil je jeden z mála komiksů, které jsem přečetla téměř na jeden zátah. Příběh je to svižný a dobře čtený. Grafické zpracování je velmi zdařilé, některé kresby většího formátu jsou vyvedeny do podrobných detailů a to se mi hodně líbilo. Daredevila jako postavu jsem si oblíbila od začátku. Osobně mě ale nejvíce bavila druhá půlka knihy, kdy se setká poprvé s Elektrou nebo nechá naplno využít svůj potenciál. Pokud tedy hledáte hrdinu, který nemá žádné nadpřirozené schopnosti, ale je závislý pouze a pouze na svých instinktech a smyslech, je Daredevil ten pravý.


You Might Also Like

0 komentářů