Recenze: Bouře mečů (Audio)

července 14, 2015

Je jen jedna hra. Každý v ní touží vyhrát. Všichni v ní musí zemřít...

Pět uchazečů o trůn a všichni chtějí vládnout. Někteří upadli v nemilost, někteří zemřeli. Boj o moc ale pokračuje dál. Nikdo už nemůže věřit nikomu. Stará spojenectví se bortí a vznikají nová. Nepřátelé si podávají ruce a spojenci se snaží navzájem vyhladit. Všichni touží vyhrát. Každý rod si jede svou vlastní cestu za mocí a nebojí se jít přes mrtvoly. Rod Starků se tak snaží ubránit své malé království před Greyjoy, Lannisterové vládnou krutou rukou sadistického krále a daleko na jihu se mladá dračí královna snaží shromáždit vojsko, kterým by si podrobila Sedm království. Všichni jsou tak pohlceni svými vlastními válkami, že netuší o hrozícím nebezpečí. Dávný nepřítel, který by dokázal zničit vše živé, se znovu hlásí o pozornost.

Bouře mečů je již v pořadí třetí pokračování rozsáhlé epické série Píseň ledu a ohně. Boj o Železný trůn pokračuje na bezmála 1200 stranách, které si teď čtenáři mohou poslechnout v průběhu neuvěřitelných šedesáti šesti hodin. Vydavatelství Tymnanium tak úspěšně pokračuje ve vydávání této oblíbené ságy.

O tom, jak je tato fantasy série ojedinělá, propracovaná do detailů, s vynikajícími charaktery a událostmi, které čtenáře zvednou ze židle, už bylo napsáno stovky stran. Samotná Bouře mečů je co se týče nečekaných zvratů a překvapivých úmrtí velmi bohatá. Pro ty, kteří neznají knižní nebo seriálovou předlohu, pak může být poslech velmi zajímavý a pestrý na emoce. Jak už to ve fantasy světě bývá, jsou ti zlí a ti dobří. George R. R. Martin se ale snaží toto pravidlo popírat. Nikdo a nic není v jeho knihách černo bílé. A proto neumírají jen ti špatní, ale ti dobří.

Stejně jako u předchozích dílů, i tento si vzal na svědomí pan František Dočkal. Tento hlasatel, moderátor a komentátor se nejvíce osvědčil v mluveném slovu a audio knihám se věnuje už několik let. Bouře mečů je opět pouze namluvená, bez hudebního doprovodu nebo střídání hlasů. Edice audio knih Načteno je totiž zaměřena převážně pro nevidomé. Pan Dočkal ale příběh vypráví jasně a zřetelně. Snaží se klást důraz na dramatické scény a dělá z pouhého poslechu velmi ojedinělý zážitek pro posluchače.

Bouře mečů je s největší pravděpodobností nejlepší díl aktuálně pětidílné série a to se odráží i na její audio podobě. Příběh je strhující, zábavný a zajímavý až do samotného epilogu. Atmosféra je pak správně pochmurná a temná, protože i takový je samotný příběh. Je plný krve, špíny a zrady...

Existuje jen jeden bůh a jeho jméno je Smrt. A je jen jedna věc, kterou říkáme Smrti... Dnes ne!

Český název: Bouře mečů | Originální název: A Storm of Swords | Autor: George R. R. Martin | Série: Píseň ledu a ohně 3 | Namluvil: František Dočkal | Délka: 63 hodin, 19 minut | Vydatelství: Tympanum | Žánr: Epic Fantasy, Adult, Adventure
Recenzi najdete i na webu fantasyknihy.eu