Black Books - tak trochu seriál pro knihomoly

ledna 18, 2017

Máte rádi britský humor, ztřeštěné postavy a prostředí knih? To by jste asi nebyli knihomolové, že? Tak znovu. Chcete umřít smíchy? Jsem velký fanda do seriálů a i když už jich nesleduji tolik, co na vysoké škole, pořád něco sledovat potřebuji. A mám taky pěknou řádku svých oblíbenců. A jedním z těch nejoblíbenějších je Black Books. Už z názvu je patrné, že tu trochu půjde o knihy a to je také i důvod, proč vám o tomto seriálu chci něco napsat.


Představte si starý zapadlý antikvariát, který vede pan Black. Flákač, příležitostný opilec a hrubián, který nemá moc rád lidi. Často za ním chodí jeho kamarádka Fran, lehká alkoholička a magnet na trapasy. A shodou několika událostí se k nim přidá i Manny, trochu zmatený podivín s vizáží Ježíše. Tihle tři se pak v několika epizodách dostávají často do hodně bizarních, ztřeštěných a i absurdních situací, které vás donutí brečet smíchy i na páté shlédnutí. Jo i na páté.

Black Books je už docela starší záležitost. Poprvé se seriál objevil v roce 2000 a má jen pouhé tři řady po šesti dvacetiminutových dílech. Je toho krutě málo, ale možná díky tomu si to více užijete. A pokud vás baví britské seriály a hledáte něco, co tak lehce souvisí s knihami, tak myslím, že vás tohle bude bavit. Já si tento seriál pouštím pravidelně snad každý rok, zabiju tím pár hodin, ale pitomý úsměv mi zůstane ještě několik dní. Některé hlášky i situace znám už nazpaměť a to je už co říci, protože na tyhle věci já paměť moc nemám. Obdivuji proto každého, kdo dokáže z patra solit oblíbené hlášky z filmů, seriálů či knih.

Zajímavostí je, že se v seriálu mihne i pár známých herců, třeba mladý Martin Freeman (ala John Watson z Sherlocka), Simon Pegg (Scotty z nových filmových Star Treků) nebo Rosie Day (Mary Hawkins z druhé řady seriálu Outlander).

Hodnocení seriálu na československé databázi CSFD 89 % ze 100 %
Hodcení na světové databázi IMDB 8,6 z 10

Viděli jste někdo seriál Black Books? Zaujal vás? 

Osobně ho doporučuji každému, kdo ho ještě neviděl. Chápu ale, že ne každému sedne tento tip humoru, ale zatím znám jen opravdu málo lidí (asi jen dvě osoby), které tento komediální seriál nebavil. Takže za mě velké doporučení!

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Vím o tom, že něco takového je, ale ještě jsem seriál neviděl. Třeba se k tomu letos dostanu.

    OdpovědětVymazat
  2. Black Books jsou srdeční záležitost. I když uznávám, že naposledy jsem tento seriál viděla možná před pěti lety? Ale asi je čas na to, pustit si ho znovu. Starého a dobrého anglického humoru není nikdy dost!

    OdpovědětVymazat
  3. Black Books zbožňuju! Výborný seriál. Naposledy jsem ho znovu celý viděla před státnicemi, hned mi bylo líp! :D

    OdpovědětVymazat