Leden, únor, březen

dubna 05, 2017


Ve druhé polovině minulého roku jsem tu rozjela sérii článků Měsíc v knihách. Pak jsem s tím ale v prosinci sekla, nějak mě přešla nálada sumarizovat cokoliv. Začátek dubna je ale pro mě ve znamení energie. V březnu se mě ještě držela taková ospalá nálada, ale ta je teď pryč. Mám chuť něco podniknout, tvořit a číst a číst. A zase opět psát o tom, co mě v minulých měsících bavilo nejvíce.

První čtvrtina roku uběhla rychle. Občas až moc rychle. Zatím jsem stihla přečíst 34 knih, z toho ale půlka jsou nejspíš komiksy. Dočetla jsem poslední díly Měsíčních kronik, Meče pravdy nebo Prachmistrů. Poprvé se začetla do Murakamiho Norského dřeva. Prožila Totální válku plnou oživlých mrtvol. Hledala daleké kolonie ve Válce starého muže nebo jsem se konečně dozvěděla, kdo založil Vidořád. Přečetla jsem také dva krásné průvodce světem Star Wars a pobavila se u dobrodružného komiksu pro děti Pták a Veverčák.

Kromě literárního vzdělání jsem se vzdělávala slušně i v kině. Mám ráda filmy a v kině na velkém plátně je miluju pětkrát tolik. Nový rok jsem tak začala roztančeně v rytmu La la landu, pokračovala naprosto nepřekonatelným pokračováním Trainspotingu a rozloučila se s Loganem. Druhý díl Johna Wicka byl snad ještě větší nářez než ten první a po dlouhé době jsem byla i na pohádce s Emmou Watson. Emma ale pro mě asi pořád bude Hermiona. Na konci března jsem ještě stihla filmovou verzi anime Ghost in the Shell a i když na to čtu docela hejty, mě se to líbilo.

Podnikla jsem i dva malé výlety. Dva dny v Práze s nejlepší kamarádkou na koncertu Naked and the Famous a opět skvělé Deskohraní ve Valmezu s mou věrnou parťačkou Verunkou. Zúčastnila jsem se srazu v nakladatelství Host a kochala se nejen obrovským množstvím knih, ale i nádherným designem nových kanceláří. Zaskočila jsem na krátkou, ale neskutečně milou autogramiádu Patricka Nesse a třikrát zabila odpoledne v kočičích kavárnách. Začala jsem taky myslet i trochu na sebe a vrhla se na cvičení. Dokonce jsem se hecla natolik, že jsem překonala jeden ze svých největších strašáků a šla si poprvé v životě zaběhat. A viděla jsem čtvrtou řadu Sherlocka a prosím prosím, řekněte mi, že to není poslední řada. Nemůže!

A jaký byl váš začátek roku?

You Might Also Like

8 komentářů

  1. znameni energie, jeeej :-D doufam ze logana jeste stihnu u nas v kine :-/ deskohrani zavidim :( skoda ze v liberci neni zadna kocici kavarna :-/ jsem rada ze ses vratila k temhle clankum :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hej, taky jsem teď plná energie a elánu pro psaní! Tak se toho snažím využít co nejvíc, dokud se mě to drží. :D
    Knih jsem za první tři měsíce stihla padesát, ale když studuješ češtinu, tak to naskakuje tak trochu samo. :D
    Já bych si měla někam zapisovat, co jsem viděla v kině. Ale na té Krásce jsem byla též, stavila jsem se i na francouzské komedii I dva jsou rodina. Výraznější by u mě asi byly seriály - viděla jsem A Series of Unfortunate Events (boží) a Iron Fista (mohlo být lepší). Jo a toho Sherlocka též.
    Ale celkově byl první čtvrtrok fajn. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na I dva jsou rodina jsem viděla trailer a taky mě to láká.
      V seriálech jsem rozkoukala Legion a to je solidní šílenost. Iron Fist jsem viděla zatím první díl a bavilo mě to. Ale o tom jsme se myslím bavily i osobně ;)

      Vymazat
    2. Hej, tak jestli tě I dva jsou rodina láká, tak můžu jedině doporučit. Mně osobně se to fakt moc líbilo. :)
      Jó, jo, bavily. :D Tož ale na to Legion se asi budu muset konečně mrknout. Koukám, že už jsou odvysílané všechny díly a bylo to prodloužené i pro druhou řadu, tak bych tomu už šanci dát mohla. :D :)

      Vymazat
  3. U Sherlocka visí velký otazník. V podstatě si nechali zadní vrátka. Série je ukončená tak, že může být konec, ale můžou i případně navázat. Každopádně poslední série byla nejhorší. Co myslíš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No slabá byla, to uznám i já. Neslabší se mi zdál první díl, ten byl divný, Marry mě hrozně štvala a John mě zase zklamal svým chováním a celkově to ten závěr byl divně natočený a zahraný. Třetí díl byl hodně creepy a vůbec jsem to nepobírala co to proboha dělají. Úplně mě to emocionálně vyšťavilo. Nejlepší scéna byl ale nástup Moriartyho. Takové nadšení a pak během sekund (když se ukázalo, jak to ve skutečnosti je) jsem nadávala a nadávala. Musím na to kouknout ještě jednou minimálně, abych si udělala pořádný názor.

      Vymazat
  4. Spousta fotek, to je příjemné osvěžení písmenkové světa :D Závidím funko pop figurku, já už chci konečně nějakou z HP :D

    OdpovědětVymazat