Siri Pettersen | Dny Severu

listopadu 22, 2017

Možná jste zaznamenali, že tento týden začaly tzv. Dny severu. Tento literární festival, pořádaný Skandinávským domem, se zaměřuje, jak název napovídá, na severskou literaturu a tentokrát je hlavním tématem severské podivno.  Sem spadá jak magický realismus, tak i fantasy, dystopie, horor nebo spekulativní fikce.

Úterní program v Brněnské Moravské zemské knihovně nabízel dvě věci - doporučení těch nejzajímavějších knih převážně současného severského podivna a norského hosta Siri Pettersen, autorku fantasy trilogie Havraní kruhy (vydalo nakladatelství Host). Siri jsem poznala už minulý rok na Světu knih a první díl Havraních kruhů Ódinovo dítě mě hodně bavil. Navíc je Siri nejen hodně sympatická, ale dobře ukecaná a ztřeštěná. Prozradila nám třeba, že napsat celou trilogii ji trvalo deset let nebo že vymýšlet jména postav a míst ji pomáhal generátor fantasy jmen. Vůbec jsem nevěděla, že něco takového existuje! Jako zajímavá perlička se ukázalo, že Havraní kruhy byli už před vydáním hrozně podceňovány. V Norsku se totiž fantasy normálně nepíše a bere se to jako podřadná literatura. Siri ale svými knihami dosti rozvířila hladiny stereotypu a Havraní kruhy se staly v Norsku bestsellerem.

Celá beseda byla hodně vtipná a zajímavá. Osobně jsem vždycky nadšená, když autor, kterého ráda čtu, je v reálu cool osoba. Což se mi u Siri utvrdilo ve chvíli, kdy se snažila napodobit zvuky světelných mečů! Nedávno ji vyšla i nová kniha, tentokrát pro děti a pomalu chystá novou sérii, která bude vycházet ze světa Havraních kruhů, ale nezávislou na ni.

Na konec tu mám pár fotek a natočila jsem i krátké video. Kvalita je ale strašná, ale tak na ukázku je to asi dostačující - video tutu.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. O autorce slyším poprvé, ale vypadá moc sympaticky, určitě na její knížky kouknu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé :-) Úžasná akce. A díky za info o nové sérii, budu to sledovat ;-)

    OdpovědětVymazat